Sanne Groot Koerkamp weg bij GLAMOUR, Anke de Jong nieuwe hoofdredacteur
02-11-2016 07:30:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 15974 | Tags:

G+J Media heeft Anke de Jong benoemd tot hoofdredacteur van modemediamerk GLAMOUR. Anke was tot heden Brand Manager van GLAMOUR. Samen met Hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp heeft Anke een belangrijk aandeel gehad in de modernisering van GLAMOUR en de transformatie van tijdschrift tot een 360 graden multimediaal mode-, beauty- en lifestylebrand. Zij volgt hiermee Sanne Groot Koerkamp op, zijn wordt adjunct-hoofdredacteur van LINDA. en hoofdredacteur van LINDA.meiden.

Anke de Jong: “Het is een droom die uitkomt om samen met het team van GLAMOUR het merk nog verder uit te bouwen op alle mogelijke platformen, zowel in print als digitaal, met video en events. Het is de missie van GLAMOUR om het onbereikbare bereikbaar te maken voor alle jonge vrouwen in Nederland, dat zal niemand de komende jaren kunnen ontgaan. Ik barst van de energie, heb super veel ideeën en kijk uit naar een fantastische toekomst voor GLAMOUR.”

Sanne Groot Koerkamp: “Ik heb een geweldige, inspirerende en gelukkige tijd gehad bij GLAMOUR en G+J Media. We hebben met het team zó veel ideeën bedacht en ze ook daadwerkelijk mogen uitvoeren van de directie. Het was magisch om die dromen werkelijkheid te zien worden én te zien slagen. We hebben prijzen binnen gesleept en nachten doorgewerkt. We hebben GLAMOUR met z'n allen opnieuw op de kaart gezet. En daar ben ik ongelooflijk trots op. Het voelt nu als het juiste moment voor mij om weer een nieuwe uitdaging aan te gaan. Anke de Jong is mijn gedroomde opvolger. We hebben zeer intensief samengewerkt afgelopen jaren en ik vertrouw GLAMOUR dan ook volledig aan haar toe. Ze gaat het hoofdredacteurschap met haar tomeloze energie encreativiteit meer dan fantastisch doen. Ik wens haar dan ook erg veel succes.”

Eric Blok, CEO G+J Media: “Ik ben verheugd dat Anke de uitdaging aangaat om het succes van GLAMOUR voort te zetten. Haar talent, drive en kennis van de lezersmarkt, advertentiepartners en neus voor commerciële mogelijkheden van print tot digitaal zijn de ingrediënten voor succes waarmee GLAMOUR haar leidende positie als multimediaal mode-, beauty- en lifestylebrand verder gaat uitbouwen. Ik vind het erg jammer dat Sanne Groot Koerkamp ons verlaat, maar ben haar enorm dankbaar voor de geweldige ontwikkeling van GLAMOUR die zij, samen met Anke, de afgelopen twee en een half jaar in gang heeft gezet. Ik wens Sanne veel succes bij haar nieuwe werkgever.”

GLAMOUR is het meestverkochte fashion magazine van Nederland met een verkochte oplage van 78.328 ex (NOM). Gelanceerd in 2005 onder licentie van Amerikaanse uitgeverij Condé Nast is GLAMOUR inmiddels een breed mode, beauty en lifestyle platform voor jonge vrouwen, waaronder naast het tijdschrift en bijbehorende site Glamour.nl, events als de National Glamour Day, Glamour Health Challenge, eCommerce platform Glamour Concept Store, Glamour.nl en sinds kort Glamour Beauty TV, een eigen videokanaal. GLAMOUR heeft sinds haar lancering reeds vijf Mercurs gewonnen en is dit jaar genomineerd voor nóg drie Mercurs, waaronder die voor Tijdschrift van het Jaar.

Foto Anke de Jong | ©Reinier RVDA

www.glamour.nl
www.genj.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie