Sanoma Media neemt SCOUPY en Kortingisleuk.nl over
01-06-2016 08:51:00 | Door: Marianna Beets | hits: 6270 | Tags:

Sanoma Media heeft haar belang in Nederlands grootste Cashback Marketing platform SCOUPY uitgebreid en tevens een meerderheidsbelang verkregen in het cashback platform Kortingisleuk.nl. Gezamenlijk gaan beide bedrijven verder onder de naam SCOUPY en vestigen zich bij Sanoma in Hoofddorp. De gezamenlijke ambitie is om verder te bouwen aan het grootste datagedreven marketing platform voor Fast Moving Consumer Goods (FMCG)-merken. Hiervoor wordt tevens de samenwerking met hettestpanel.nl geïntensiveerd. Voor Sanoma is dit een volgende stap in het beschikbaar maken van datagedreven, gepersonaliseerde (re)targeting voor adverteerders.

Het dagelijks management blijft bij oprichters Valentijn Bras (CEO), Geert Luijendijk (COO) en Jeroen Lubbers (CCO), gezamenlijk behouden zij een minderheidsbelang. Pascal Averdijk (Sanoma) neemt de rol van CFO op zich.

De overname past binnen de strategie van Sanoma | SBS als ’marketing solutions provider’. Door intensief samen te werken met hettestpanel.nl wil Sanoma de enorme hoeveelheid aan beschikbare consumentendata van SCOUPY en kortingisleuk.nl inzetten en koppelen aan verdiepend online onderzoek, om zo inzicht in consumentengedrag, merkvoorkeuren en aankooppatronen te verkrijgen. Die informatie kan vervolgens worden gebruikt om deze in te zetten in gepersonaliseerde marketing en (re)targeting campagnes. Dit leidt tot nieuwe sales- en marketingproposities voor adverteerders van Sanoma naast haar bestaande crossmediale aanbod.

Peter de Mönnink, CEO van Sanoma | SBS: “Klanten van SCOUPY zijn veelal ook belangrijke klanten voor ons, dat geldt zowel voor het media- als voor het datagedeelte van de business van SCOUPY. Het is zeer interessant om te weten welke consument interesse heeft in welke producten. Met deze informatie kunnen we, binnen de daarvoor geldende wettelijke kaders, deze kopers in de toekomst persoonlijk en uiterst relevant informeren over acties en aanbiedingen van onze adverteerders. Voeg daar Kortingisleuk.nl aan toe, dat de consument online weet te activeren, om deze vervolgens offline, in de supermarkt of drogist, een aankoop te laten doen. Zo kunnen we de gebruikersbase in één klap aanzienlijk vergroten en onze klanten optimaal bereik bieden voor hun trial- en penetratie doelstellingen. De activiteiten van SCOUPY en Kortingisleuk.nl sluiten daarmee naadloos aan op onze visie dat data en personalisatie, gekoppeld aan het juiste bereik, steeds belangrijker worden in de mediawereld. En juist daar willen wij een aantoonbare meerwaarde bieden voor onze adverteerders."

In 2012 startte de samenwerking tussen Sanoma en SCOUPY. Vanuit SanomaVentures investeerde Sanoma in SCOUPY, dat inmiddels als marktleider ruim 1,2 miljoen app downloads kent. Valentijn Bras, oprichter en CEO van SCOUPY: "Dit is een geweldige kans om SCOUPY naar het volgende niveau te tillen. In Nederland, maar wellicht ook binnenkort al in andere landen waar Sanoma actief is."

Kortingisleuk.nl medeoprichter Geert Luijendijk kijkt uit naar de nieuwe samenwerking: "Met onze onderscheidende Cashback Marketing proposities zijn we zeer complementair aan SCOUPY. Door onze krachten met Sanoma en SCOUPY te bundelen, zijn we er van overtuigd dat we een krachtige combinatie vormen, waarbij we A-merk fabrikanten gaan helpen nieuwe wegen in te slaan in FMCG-marketing. Met bereik, activatie, clearing, data en personalised marketing. Online-to-offline!"

Over SCOUPY en Kortingisleuk.nl
Met de gratis app van SCOUPY kunnen consumenten nieuwe producten proberen en daarbij een deel tot zelfs het hele aankoopbedrag terug krijgen. Na aankoop van deelnemende supermarktproducten in een willekeurige winkel kan met een simpele foto van de kassabon via de SCOUPY-app geld terug worden gevraagd. SCOUPY zorgt namens de deelnemende fabrikanten dat het geld pijlsnel weer op de rekening van de consument wordt gestort. Maandelijks worden 15 tot 20 verschillende producten onder de aandacht gebracht.

Opgericht in 2011, biedt Kortingisleuk.nl haar meer dan 500.000 gebruikers regelmatig cashback-acties en andere aanbiedingen via haar online platform. Kortingisleuk.nl heeft in de afgelopen vijf jaar voor nagenoeg alle grote A-merk fabrikanten binnen de Nederlandse FMCG wereld consumentenactivaties verzorgd. Daarnaast werkt Kortingisleuk.nl ook op regelmatige basis samen met supermarktketens als DEEN, Jan Linders en Plus.               

Over Sanoma
Sanoma is het mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Met onze sterke crossmediale merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps. Ons portfolio bestaat uit uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, Flow, Kieskeurig, Libelle, LINDA., Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.
Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een groot aantal Europese landen.

www.sanoma.nl
www.scoupy.nl
www.kortingisleuk.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie