Scircula, XS2RADIO, We Are Eves, Ad Up en PodcastAds winnen Startup Competitie en spreken op Cross Media Congres 2020
04-03-2020 16:03:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 10917 | Tags:

Op woensdag 15 april vindt het Cross Media Congres 2020 plaats in Amsterdam. Op dit congres spreken onder meer de vijf beste Nederlandse media- en marcom-startups van dit moment. Zij zijn de winnaars van de Startup Competitie 2020.

Cross Media Congres organiseert voor de zevende keer de Startup Competitie. Met alle inzenders is een interview gehouden dat is gepubliceerd op Nederlands MediaNieuws. De jury van de Cross Media Awards heeft uit de inzendingen de vijf beste startups gekozen.

De vijf winnende startups zullen spreken op het hoofdpodium van Cross Media Congres 2020. Daarnaast zullen zij zich gedurende het gehele congres presenteren in de netwerkruimten. Bovendien zullen zij zich presenteren in het Cross Media Jaarboek 2020, dat wordt gedrukt in een oplage van 4000 en wordt toegestuurd aan onder anderen alle deelnemers aan het Cross Media Congres 2020.

 

De winnaars

 

Scircula

Scircula is a purpose-led technology and big data startup that exists to make fashion circular. Through a data-driven approach, we help fashion brands eliminate fit-related returns to build the most profitable, sustainable business... read our interview with Scircula here

Juryoordeel

Brechtje de Leij: "Scircula brengt de duurzame tijdgeest, uitdagingen van e-commerce en full circle denken perfect samen in een ijzersterk concept. Door inzet van slimme techniek, verhogen ze de kans op een juiste match tussen jouw maat en je gewenste kleding. Het mooie van dit concept is dat aan alles is gedacht: een strakker proces, meer winst voor de winkel, minder milieubelasting en vooral ook blijere klanten."

XS2RADIO

XS2RADIO is een geavanceerd platform waarin RSS-newsfeeds van nieuwssites met nieuws, lifestyle, vakmedia enzovoort worden omgezet in radiostations, door samenvoeging van hoogwaardige en menselijke text2speech, audiovormgeving in radiostijl en de optie om andere audiocontent, zoals jingles, muziek, podcasts, radiocommercials middels een ad-exchange toe te voegen. Het unieke platform combineert high end radiotechnologieën, kunstmatige intelligentie en machine learning en wordt nog volop doorontwikkeld. Gebruikersgegevens worden veilig opgeslagen in het XS2RADIO-platform... lees ons interview met XS2RADIO hier

Juryoordeel

Jeroen Verkroost: "Een zeer sterk, crossmediaal concept. Er is een afnemende behoefte aan tekstuele content en een groeiende behoefte aan audio. Daarop wordt slim ingespeeld doordat tekst,  in overvloed aanwezig, omgezet wordt naar audio, die veel schaarser is. Wat het sterker maakt, is dat er via het advertentiemodel ook direct potentiële inkomsten aan gekoppeld worden. Ten slotte voegt de personalisatiestap in potentie veel waarde toe, enerzijds qua content voor de eindgebruiker en anderzijds in de vorm van geanonimiseerde profieldata voor relevantere advertenties."

Ad Up

Ad Up is software die ervoor zorgt dat er binnen 10 seconden vanaf elke on- en offline advertentie besteld en betaald kan worden. Online zorgt dit voor 30 procent meer bestellingen, en offline creëren wij een geheel nieuw verkoopkanaal. Direct verkopen via een magazine of poster dus. Wij doen dit door aan de achterkant te koppelen met webshops, en zogenoemde snelle betaalproviders als Tikkie en Apple Pay. Ad Up koppelt offline advertenties aan online verkopen. De software is natuurlijk geheel in te richten naar wens van de klant. Ook kunnen de webshops de welbekende meet- en trackingpixels toevoegen... lees ons interview met Ad Up hier

Juryoordeel

Brechtje de Leij: "Ad Up brengt e-commerce's basket anywhere-strategie zonder de poespas van een flow. Door slim gebruik te maken van bestaande tech oplossingen (Tikkie voor het betalen, QR codes voor het scannen), slaan ze een kort bruggetje tussen zien, willen en kopen. Social shopping redefined."


PodcastAds

PodcastAds is een ad-netwerk dat zich volledig richt op adverteren rondom audio on demand. Dat gaat dus verder dan alleen podcasts, denk bijvoorbeeld ook aan advertenties rondom voorgelezen artikelen en audioboeken, maar ook nieuwe ontwikkelingen als audiocommunity, gesproken reacties op artikelen en audio-influencers. Maar voor nu ligt de grootste focus op podcasts. PodcastAds wil een aantal producten bieden, zoals hosted readings en gesponsorde shows, maar ik denk ook dat we door het aggregeren van content over bepaalde onderwerpen, denk aan alles van koken tot beleggingstips, genoeg interessant bereik kunnen aanbieden voor pre– en mid-rolls... lees ons interview met PodcastAds hier

Juryoordeel

Raymond Bresching: "Ik ben al jaren groot fan van podcasts. Het is een heerlijk intiem medium waarop steeds meer mooie content te beluisteren valt voor een groeiende groep luisteraars. Voor marketeers is het daarom super interessant om iets met podcasts te doen. Het is goed om te zien dat een bedrijf de advertentiemogelijkheden voor dit relatief nieuwe medium aanbiedt en hopelijk daarin ook het voortouw neemt om nieuwe advertentiemogelijkheden te ontwikkelen."


We Are Eves

We Are Eves is het eerste social beauty network, een matchmaking-platform waar members 100 procent eerlijke cosmeticareviews delen. Wij geloven dat het tijd is voor een nieuw perspectief in de beautywereld, eentje met minder filters en meer eerlijkheid.We Are Eves gebruikt machine learning om members te helpen precies de juiste producten te vinden op basis van hun productvoorkeuren en beautyprofiel... lees ons interview met We Are Eves hier

Juryoordeel

Jeroen Verkroost: "Sterk, sociaal platform dat vrouwen helpt om de juiste beautyproducten te vinden. Authenticiteit is de kern en die wordt hier goed bewaakt met eerlijke cosmeticareviews; merken kunnen onderdeel van het platform zijn, maar reviews zijn niet te koop en er zijn geen betaalde influencers. De online community voor vrouwen vormt een mooie kern en levert voor cosmeticamerken interessante data op van echte gebruikers en fans. De enige startup die nu al gevráágd wordt om te lanceren in andere landen."

 

Lees hier alles over het Cross Media Congres en hoe kaarten te kopen

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `