Sophie van der Schaft influencer marketeer bij MEC Wavemaker
26-04-2016 10:58:00 | Door: | hits: 7319 | Tags:

Het groeiende engagement team van MEC Wavemaker is een influencer marketeer rijker. Sophie van der Schaft is door het bureau aangenomen om de toenemende vraag naar Influencer Marketing tegemoet te komen. 

Sophie van der Schaft is de afgelopen jaren werkzaam geweest voor IMA, een partij die gespecialiseerd en autonoom opereert op het gebied van Influencer Marketing. Zij heeft nu de overstap naar MEC Wavemaker gemaakt, waar engagement driven projecten op het gebied van social media marketing, creatieve producties en Influencer Marketing samenkomen. Als onderdeel van MEC Nederland wordt deze expertise vervolgens gecombineerd met de disciplines paid media en performance marketing, om zo een echt geïntegreerde aanpak aan te kunnen bieden aan klanten.

Sophie van der Schaft: “Ik ben er trots op dat ik de specifieke kennis die ik heb opgedaan de afgelopen tijd nu kan inzetten op meer geïntegreerde en brede wijze. Ook al staat Influencer Marketing als discipline nog redelijk in de kinderschoenen, toch is er de afgelopen jaren al veel duidelijk geworden wat wel goed werkt en wat minder. Door de snel ontwikkelende digitale wereld is het van belang om altijd op full speed te blijven en je te blijven vernieuwen, om zo echt antwoord te kunnen geven aan de vraag van de klant. Ik wil me de komende tijd voornamelijk blijven richten op het bedenken en uitvoeren van langetermijnsamenwerkingen tussen merken en influencers met een creatieve en onderscheidende insteek. Alleen op deze manier geloof ik dat je moeilijk bereikbare doelgroepen effectief kunt aanspreken.”

Niels Langereis, Head of Wavemake: “We zien een explosieve groei in de vraag naar expertise op het gebied van Influencer Marketing. Hiervoor hebben we in deze jonge industrie, experts nodig die ervoor kunnen zorgen dat we het beste voor onze klanten kunnen doen. Zodoende zijn we enorm blij met de komst van Sophie. Ze neemt de juiste ambitie en ervaring mee om onze Influencer Marketing afdeling nog sneller te laten groeien. Wavemaker biedt nu al voor meer dan 20 klanten geïntegreerde plannen aan, waarbij we in een rap tempo onze eigen netwerk van influencers aan het uitbreiden zijn. Influencer Marketing is bij ons meer dan media, maar het is tegelijkertijd de kennis van Engagment @ Scale die ervoor zorgt dat we steeds vaker een perfecte match kunnen vinden tussen merk activatie, influencer en bereik.”

www.mecglobal.nl/mecwavemaker

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie