Spelletjes spelen met Chocomel en a friend of mine
09-01-2018 16:21:18 | Door: Katja Brokke | hits: 4008 | Tags:

Chocomel is samen met creatief bureau a friend of mine op zoek gegaan naar een wintertraditie voor de maanden na de feestdagen. Het antwoord: spelletjes.

Op elk literpak Chocomel staat een spel gedrukt dat met de hele familie te spelen is. En wie twee pakken koopt, krijgt tevens korting op bekende (bord)spellen. Om die boodschap onder de aandacht te brengen, draait er begin dit jaar een volledig gele commercial over alle benodigde elementen om een gure winterdag door te komen. A friend of mine heeft hiervoor samengewerkt met Studio Mals uit Rotterdam.

Nina de Ridder, Creative bij a friend of mine: "Denk je aan winter, dan denk je aan Chocomel. En denk je aan lekker binnen zitten bij de haard, dan denk je aan spelletjes! Dat is niet alleen een gevoel, ook in de Google search resultaten zie je een piek rondom spelletjes in de wintermaanden. Spelletjes en Chocomel is eigenlijk een ontzettend logische combinatie, maar juist daardoor is het een extra grote uitdaging om deze campagne helemaal op z’n Chocomels vorm te geven. Gezellig, binnen, warm en lekker, mét die bekende Chocomel-knipoog.”

Luuk Hoskam, Brand Leader van Chocomel: “Onze briefing was heel beknopt. Bedenk een tweede wintertraditie voor Chocomel. Dat is nogal wat natuurlijk, maar ik wist dat a friend of mine hier helemaal los op zou gaan. Zij snappen het merk Chocomel als geen ander. We hebben ontzettend intens samengewerkt en het resultaat is een campagne waar we allemaal erg trots op zijn. Het is écht een campagne geworden die jaarlijks te herhalen is.”

A friend of mine is onderdeel van Dept.

www.afriendofmine.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie