Startup Tinki.nl haalt twee ton op met crowdfunding
13-01-2017 13:12:56 | Door: Max Vlugt | hits: 3006 | Tags:

In nog geen maand tijd heeft de Twentse start-up Tinki.nl bijna twee ton opgehaald voor hét hondenplatform van Nederland. De crowdfundingcampagne, die nog loopt tot 1 februari, leverde tot nu toe niet alleen een flinke kapitaalinjectie op. Hans Kwaad, de voormalig topman van Hyundai Nederland, stapt als aandeelhouder in Tinki.nl. Samen met oprichter Gerben Lievers (30) gaat Kwaad de internationale ambitie van de start-up in gang zetten.

Voormalig topman Hyundai Nederland stapt in Tinki.nl
Hans Kwaad was tot 2015 directeur van Hyundai Nederland en werkt nu als Chief Business Development Officer bij één van de hoofdrolspelers op de Europese mobiliteitsmarkt (jaaromzet 1.1 miljard, 2.500 medewerkers) en is daar onder andere verantwoordelijk voor de investeringen in start-ups en maak daardoor ook deel uit van de adviesraad van succesvolle start-ups als SnappCar en Zelfstroom.

Kwaad: "Ik ben zeer enthousiast over de propositie van Tinki.nl, zo enthousiast dat ik besloten heb om mij bij Tinki.nl aan te sluiten als aandeelhouder. Met mijn kennis, ervaring en expertise zal Tinki.nl niet alleen in Nederland de ambities gaan waarmaken, maar ook gereed worden gemaakt voor internationalisering."

Hondenplatform Tinki.nl dit jaar nog online in Duitsland
Tinki.nl is in voorbereiding om in 2017 ook te starten in Duitsland. Tegelijkertijd wordt gewerkt aan de marktintroductie van Tinki.nl in andere Europese landen. Volgens oprichter Gerben Lievers is Duitsland een logische volgende stap voor Tinki.nl. Het hondenplatform ging 4 oktober 2016 live in Nederland en vergelijkt inmiddels 60.000+ producten van 35+ webwinkels en 700+ merken.

Lievers: "Achter de schermen hebben we jaren aan dit platform gewerkt. De resultaten in Nederland zijn erg goed. Dankzij de succesvolle crowdfundingcampagne zijn we nu ook klaar voor een buitenlands avontuur."

Crowdfundingcampagne in eigen beheer al goed voor twee ton
Half december startte Gerben Lievers als één van de eerste ondernemers in Nederland een crowdfundingcampagne in eigen beheer. Een bewuste keuze, volgens Lievers.

Lievers: "Door de crowdfundingcampagne in eigen beheer te houden kan iedereen al vanaf €250 euro investeren in Tinki.nl. Die aanpak werkt. In nog geen maand tijd heeft de start-up bijna twee ton opgehaald bij grote en kleine investeerders die in de start-up geloven. We hadden het vertrouwen om de financiering met de crowd aan te gaan, maar is het geweldig om te zien dat de crowd ook vertrouwen in Tinki.nl heeft."

Crowdfundingcampagne: investeren kan nog tot 1 februari
Het oorspronkelijke streven was om €210.000 euro op te halen via crowdfunding. Nu dit bedrag al zo snel is opgehaald en er veel interesse is om in Tinki.nl te investeren, is dit bedrag verhoogd naar € 350.000,-. Hiermee zal versneld invulling gegeven worden aan de internationale ambities van het nu al succesvolle Nederlandse hondenplatform. De crowdfundingcampagne loopt nog tot 1 februari, tot die tijd kunnen investeerders zich nog melden. Belangstellenden die meer willen weten over de campagne kunnen op 19, 24 en 31 januari een informatieavond bijwonen in Borne. 

Hondenbranche staat aan vooravond van digitale transformatie
De hondenbranche is een grote markt waar alleen al in Nederland elk jaar 500 miljoen euro in omgaat. Het is ook nog een hele traditionele branche: hondenliefhebbers doen 95% van hun aankopen nog in fysieke winkels, vooral omdat ze behoefte hebben aan advies. Autoriteiten hebben onderzocht dat dat snel gaat veranderen. De verwachting is dat in 2020 minimaal 20% van alle aankopen online gedaan wordt. Tinki.nl is de eerste website in de branche waarbij hondenliefhebbers geld kunnen besparen door te vergelijken op deze zeer uitgebreide vergelijkingssite. Advisering om te komen tot de juiste keuze staat daarbij centraal. Naast vergelijken is Tinki.nl de site waar de consument het beste kan vinden voor zijn hond.  

www.tinki.nl
www.tinki.nl/groei

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie