[Startup] VRgifts zet breed in
05-09-2016 09:57:00 | Door: Katja Brokke | hits: 5269 | Tags:

Verjaardag, ziekte of een nieuwe woning? De Nederlandse startup VRgifts biedt mensen de mogelijkheid om vrienden en familie per post te verrassen met een virtual reality-ervaring. Niet eerder werd een dergelijk VR per post-concept gerealiseerd. Het product bestaat uit een eenvoudig in en uit te vouwen VR-bril en een app. Samen zorgen ze voor een 3D-beleving. Een succesvolle proef eerder dit jaar deed VRgifts besluiten het aanbod te verbreden en nu breed in de markt te introduceren. 

Jelle van Dijk, eigenaar van VRgifts: "Wij zijn er trots op om de eerste te zijn, maar veel belangrijker is dat we hiermee een ontzettend gaaf product in de markt zetten. In de bijna tweehonderdjarige geschiedenis van de postkaarten is dit echt de volgende stap."

De VR-ervaring is per gebruiker te personaliseren. De verzender maakt op www.vrgifts.nl eerst de keuze voor de gelegenheid (verjaardag, gefeliciteerd of beterschap) en kan daarna eigen foto’s en een persoonlijke boodschap toevoegen. De kartonnen bril is vanwege zijn gewicht en handige vouw eenvoudig en goedkoop te versturen.

Jong en oud

Degene die het presentje ontvangt, krijgt na het downloaden van de app een virtual reality-omgeving te zien; van ondergrondse werelden tot een tropische kustlijn met de ontspannende geluiden van zee en strand.

VRgifts ontwikkelt momenteel diverse andere concepten, waaronder een kerstvariant. Ook voor bedrijven liggen er mogelijkheden, zoals het laten ontwikkelen van een eigen VR-omgeving.

De brillen zijn voor 9,95 euro te koop bij de CIGO en via www.vrgifts.nl.

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie