[Startups] Chatbot Watermelon officieel gelanceerd
23-01-2018 10:26:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3101 | Tags:

De Nederlandse startup Watermelon richt zich op laagdrempelige chatbot-toegang voor het bedrijfsleven. Sinds de officiële livegang van het nieuwe product in december 2017 heeft Watermelon zestig nieuwe klanten verwelkomd, waaronder twintig grote ondernemingen als Randstad Nederland, Timing Uitzendbureau, het UWV en Alphabet Lease.

In vijf minuten een chatbot

Het laten ontwikkelen van een chatbot kan snel enkele tienduizenden euro’s kosten. Watermelon biedt een laagdrempelige toegang tot haar chatbot-platform en biedt haar technologie aan als software-as-a-service (SaaS).Voor een vast bedrag per maand maakt Watermelon het mogelijk om een chatbot actief te krijgen op verschillende online berichtendiensten, zoals Facebook Messenger, Twitter en Telegram. Daarnaast is er mogelijkheid om gratis een chatapplicatie aan de eigen site toe te voegen. Deze applicatie  - LiveChat genaamd - kan ook uitgerust worden met een chatbot. Watermelon’s LiveChat wordt inmiddels gebruikt door 650 bedrijven.

Chatbots

Chatbots kunnen op een eenvoudige manier klanten volledig geautomatiseerd te woord kunnen staan en ze te begeleiden bij een digitale aankoop of bestelling. Zo’n 85 procent van de veelgestelde klantvragen (FAQ’s) zijn op deze wijze digitaal af te handelen. Watermelon’s chatbot-CMS kunnen bedrijven zelf inrichten en verbeteren door veel gestelde vragen toe te kunnen voegen. De kunstmatige intelligentie in het platform analyseert de vragen en interpreteert de antwoorden op duizenden verschillende manieren, waardoor de chatbot vanzelf leert de vragen nog beter te begrijpen.

Alexander Wijninga, CEO en oprichter van Watermelon: “De vraag naar slimme chatbots groeit enorm. Dat is niet zo gek, want zij kunnen zorgen voor een perfecte afstemming tussen de klant en het bedrijf. Stel je voor dat je in de toekomst alle dagelijkse zaken makkelijk regelt met een simpele chat, bijvoorbeeld personal training, een verzekering afsluiten, of vragen stellen over de status van je order. Het bijzondere aan ons platform is dat het zo laagdrempelig is voor bedrijven. Ze kunnen er direct zelf mee aan de slag en kunnen de chatbot ook zelf eenvoudig op maat maken en houden voor hun bedrijf. De afhankelijkheid van dure tech-specialisten en lange wachttijden is er met ons platform niet. Ook vraagt ons systeem geen exorbitante investeringen want we werken met een transparant, vast maandbedrag.”

www.watermelon.co

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie