[Startups] OffspringMedia gelanceerd
04-02-2019 15:40:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 4160 | Tags:

OffspringMedia is de nieuwe mediastart-up voor jonge gezinnen van de ondernemers Willem Verheijen, Rienk Miedema en Mathijs Visser. Het bedrijf richt zich op zwangere vrouwen en jonge moeders. Met de recente overname en herlancering van Forumvoorzwangerevrouwen.nl en de start van Mamalove.nl zetten de drie de eerste concrete stappen. De overname van een derde platform wordt op korte termijn verwacht.

Jaarlijks worden er rond de tweehonderdduizend baby’s in Nederland geboren en naast een paar gevestigde mediapartijen in dit segment zijn er geen nieuwe toetreders. Daar willen de ondernemers verandering in brengen. Rienk Miedema was ooit oprichter en mede-eigenaar van Mamaenzo.nl. Willem Verheijen was mede-oprichter en CFO van Werkspot.nl en Mathijs Visser was tot voor kort mede-eigenaar en CCO van onlinemarketinggroep Happy Horizon.

Mathijs Visser, commercieel directeur OffspringMedia: “We gaan content en e-commerce samen brengen in de vorm van een online uitgeverij. De content wordt op drie verschillende niveaus gecreëerd: redactioneel op MamaLove.nl, door gebruikers op het Forum voor Zwangere Vrouwen en door bloggers en influencers op een platform dat we op korte termijn formeel gaan overnemen. De synergie tussen de platformen zorgt nu al voor een enorme groei en we hebben alles vanaf de basis heel schaalbaar ontwikkeld. Naast commerciële partners in de vorm van advertentiemogelijkheden, leadgeneratie en gesponsorde content, gaan we verschillende e-commerceproducten koppelen aan de platformen.”

Als eerste e-commerceproduct heeft OffspringMedia gekozen voor kinderboekenverkoop. Door de e-commercekoppeling met Kinderboekerij.nl (ook onderdeel van de mediagroep-in-wording) met de online platformen worden op dit moment al maandelijks 40.000 kinderboeken aan gezinnen in Nederland en Vlaanderen geleverd.

Mathijs Visser: “Door onze opzet en door de zichtbaarheid van onze platformen en producten, zijn we inmiddels al in gesprek met een mogelijke partner in Duitsland en een partner in Scandinavië. Door samenwerking met lokale partijen en specialisten kunnen we ons model uitrollen in meerdere landen en op die manier internationaal snel schaalbaar worden. Duitsland is al in een ver gevorderd stadium qua gesprekken en mogelijkheden en ik verwacht hier in de loop van Q1 van 2019 al meer over te kunnen gaan vertellen.”

www.forumvoorzwangerevrouwen.nl
www.kinderboekerij.nl
www.mamalove.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie