Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk stappen in Adcombi
08-03-2018 11:38:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 11617 | Tags:

Adtech bedrijf Adcombi haalt opnieuw groeigeld op. Het snelgroeiende bedrijf breidt hiermee haar management uit, integreert social advertising en gaat nieuwe markten bedienen. “Het doel is om de oplossing te zijn op het gebied van lokaal en dynamisch adverteren.”

Ondernemers en investeerders Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk stappen samen in adtech bedrijf Adcombi. Het duo helpt oprichter Gerrit Reinders om de groei in goede banen te leiden. Eerder investeerde Rabobank al in de ontwikkeling van de technologie.

Steven Jongeneel: “Het is een investering voor de opschaling van het bedrijf. We gaan de technologie doorontwikkelen en doorgroeien naar nieuwe markten.”

De technologie van Adcombi maakt het mogelijk voor merken om hyperlokaal en relevant te adverteren tegen minimale kosten. Zo kan een retailer voor honderden vestigingen tegelijk gepersonaliseerde display advertenties tonen in het verzorgingsgebied. Intelligent, dynamisch en volledig geautomatiseerd.

De investering wordt gebruikt om nieuwe diensten te ontwikkelen en de marktpositie verder uit te bouwen. Naast de aansluiting op display advertising via DSP’s realiseert Adcombi ook de koppeling met sociale netwerken zoals Facebook. Op termijn integreert het bedrijf ook andere digitale mediumtypen zoals digitale radio en outdoor.

Boudewijn van Ewijk: “Wij zijn het alternatief voor traditionele media, zoals huis-aan-huis-reclame die recent aan banden is gelegd in Amsterdam. Lokaal, relevant en met privacybescherming van de consument. Een one-stop oplossing voor alle bedrijven met meerdere vestigingen.”

Uitbreiding naar nieuwe markten

De groeiambitie van Adcombi beperkt zich niet alleen tot Nederland. Reinders: “We willen met Adcombi nieuwe Europese markten bedienen, waaronder België en Duitsland. De eerste stap daarin is al gezet met opdrachtgevers in Duitsland.” In Nederland gebruiken merken als Jumbo, Citroën, Blokker en Rabobank de technologie van Adcombi.

Ook bureaus als Havas Media, Traffic4U, Universal Media en diverse uitgevers waaronder TMG werken met de technologie.

www.adcombi.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie