Stevige digitale stijging van NRC maakt daling papier ruimschoots goed
13-02-2017 17:33:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2910 | Tags:

Mediahuis, in Nederland onder meer het moederbedrijf van NRC Media, maakte onlangs goede cijfers bekend. De winst groeide 11 procent in 2016 en NRC groeit mee.

Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC Media: “Het aantal abonnees - print en digitaal samen - op NRC Handelsblad en nrc.next groeit. Respectievelijk plus 3 procent en plus 5 procent. Abonnees nemen gemiddeld minder papier af en meer digitaal - papier daalt met 5 procent, digitaal stijgt met 46 procent. De totale betaalde oplages van de NRC-titels samen doen het goed; een stijging van 6 procent."

Papier doet het vooral goed in het weekend. Madelon Fortuin: "We hebben 7000 abonnees met één van onze papieren weekendkranten meer dan een jaar geleden. De combinatie die steeds succesvoller is, is een digitaal abonnement gedurende de week en een papieren krant op zaterdag. Deze cijfers leiden onder aan de streep tot een positief resultaat en daar zijn we blij mee. Want het zegt, in een tijd waarin steeds meer mensen zich bewust zijn van de waarde van goed uitgezocht nieuws, iets over de relevantie van onze journalistiek. Kwaliteitsjournalistiek die lezers blijft bereiken die bereid zijn te betalen. En dat is cruciaal; dat zorgt dat we met onze ruim 200 journalisten deze vorm van kwaliteitsjournalistiek kunnen blijven borgen."

www.nrcmedia.nl
www.nrc.nl


Lees hier het webblog van NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch over dit onderwerp


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie