Strategische samenwerking Currus Media en Transwebgroup
30-01-2018 12:56:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3132 | Tags:

Transwebgroup en Currus Media gaan een strategische samenwerking aan. Beide mediabedrijven lanceren binnenkort gezamenlijk een mediamerk dat zich richt op lichte bedrijfs- en bestelwagens.

Het mediamerk omvat vooralsnog een magazine, website, events en custom media, en wordt nog dit voorjaar geïntroduceerd. Dan wordt ook de merknaam bekendgemaakt. Transwebgroup is uitgever van BIGtruck, Transport & Milieu en Trailer Totaal, Currus Media is uitgever van Autocar, Autocar Kids en Classic&Sports Car.

Robert van den Ham, Managing Director van Currus Media: “Rondom de start van ons bedrijf vorig jaar, kwam vanuit de autobranche vaak de vraag of we ook bedrijfs- en bestelwagens gingen oppakken. De intentie was er ook juist daarom zeker, maar de expertise en het netwerk van de collega’s van Transwebgroup maakt het mogelijk daar sneller en met nog meer ambitie mee aan de slag te gaan. En: we hanteren dezelfde redactionele aanpak als bij Autocar. We geven het stuur dus aan de consument. Vooral zij, als ervaringsdeskundigen, zijn het die gaan testen.”

Dirk- Jan Verhoef, Marketing & Sales Director van Transwebgroup: “Ons team is uitstekend ingevoerd in de bedrijfs- en bestelwagens. Met dit initiatief ontstaat er een nieuw en inhoudelijk sterk platform voor dat segment - daar ontbrak het tot nu toe aan. En met het oog op de groei van 2,8% in de markt lanceren we op het goede moment. Wij zien het nieuwe platform als ideale aanvulling op onze media BIGtruck.nl, transportenmilieu.nl en trailertotaal.nl. Door de intensieve samenwerking met Currus Media ontstaat er een mix van expertise tussen bedrijfswagens en personenauto’s, en dat is precies het segment waar het hier om gaat.”

www.currusmedia.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie