Studenten helpen Haagse retailondernemers met social media
09-02-2017 10:11:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2264 | Tags:

De Haagse wethouder Karsten Klein heeft op de Innovation Playground van de Haagse Hogeschool het startschot gegeven voor het project ‘Haal meer uit uw social media’. De komende maanden gaan 100 tweedejaars Small Business & Retail Management-studenten aan de slag met de socialmedia-strategie van 25 retailondernemers en winkelgebieden. Om het project te realiseren slaat Smart Shopping Den Haag de handen ineen met de Haagse Hogeschool.

Hester Bunnik, Smart Shopping Den Haag: “We zien dat veel retailondernemers graag actiever willen zijn met social media, maar niet zo goed weten hoe. Met dit project bieden we ze daar handvatten voor. De animo was groot en zeer divers; we ontvingen aanmeldingen van zowel winkelgebieden en boetieks als van conceptstores en zelfs strandtenten.”

Na de aftrap, begint het project met fase één. In groepjes van vier leren de studenten de betreffende ondernemer of het winkelgebied kennen en doen zij onderzoek om een socialmediastrategie te (her)ontwikkelen. Deze wordt tijdens een pitchavond aan de ondernemer/het winkelgebied gepresenteerd en na akkoord geïmplementeerd in fase twee. In totaal zullen de studenten en ondernemers een kleine vier maanden samenwerken.

Wethouder Karsten Klein is enthousiast over het project: “Socialmedia-vaardigheden zijn onmisbaar, voor ondernemers én voor studenten die straks het werkveld ingaan. Dit project is dus voor alle partijen een win-winsituatie; de retailondernemers van nu leren zich online nog beter profileren en de retailondernemers van de toekomst doen belangrijke ervaring op.”

www.haagsretailpunt.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie