TBWA\NEBOKO verzorgt wereldwijde campagne Adidas
09-07-2018 12:21:58 | Door: Katja Brokke | hits: 1824 | Tags:

TBWA\NEBOKO, creatief bureau van Global Adidas Running, heeft een wereldwijde campagne gecreëerd voor de UltraBOOST hardloopschoen en een activatie die het bewustzijn vergroot voor de dreiging van plasticvervuiling in de oceanen. 

Elk jaar eindigt er acht miljoen ton plastic in de oceaan. Adidas gelooft dat sport niet alleen levens kan veranderen, maar ook de wereld. Het sportmerk zet deze woorden ook dit jaar kracht bij met de FW18 UltraBOOST Parley. De garen van de schoen zijn gemaakt van Parley Ocean Plastic, een textiel gewonnen uit geüpcycled plastic onderschept op kustgebieden en stranden. Elk paar voorkomt dat ongeveer elf plastic flessen in de oceaan terechtkomen. adidas werkt sinds 2015 met Parley for the Oceans, een organisatie die aandacht vraagt voor de schoonheid en kwetsbaarheid van de oceanen. 

Voor de lancering van de UltraBOOST Parley heeft TBWA\NEBOKO in samenwerking met PSYOP and GOLDEN WOLF een animatie geproduceerd. In de stop-motionvideo vormen de garen van de schoen het doek. Daarop wordt de oorsprong van de UltraBOOST Parley vertelt door middel van borduurwerk. De content wordt uitgerold via Adidaskanalen in bioscopen, onlinevideo, outdoor, social, in-store en print.

Daarnaast heeft TBWA\NEBOKO een toolkit gecreëerd voor Run for the Oceans. In deze wereldwijde activatie worden gemeenschappen opgeroepen om zich in één beweging te verenigen om het bewustzijn te vergroten voor de dreiging van plasticvervuiling in de oceanen. TBWA\NEBOKO bouwde de campagne uit van een lokale activatie tot een wereldwijd initiatief en ontwikkelde middelen voor zes hoofdsteden. Hardlopers kunnen meedoen door te rennen op de GPS-app Runtastic. In China dragen hardlopers hun kilometers bij de Joyrun-app. 

TBWA\NEBOKO produceerde een scala aan videocontent en een toolkit samen met regisseur R.J. Sanchez van SNOW BEACH en fotograaf Sophie Hemels van Cake Photography. In de content zien we lokale adidashardloopgroepen en influencers die de eerste stap zetten en het goede voorbeeld geven.

Credits:
Client: Adidas | Agency: TBWA\NEBOKO | Music Company: Format Entertainment | Composer: The Math Club | Vocalist: Tia P. | Sound: The Ambassadors | Retouching: Loupe Amsterdam | Production Company: PSYOP | Director: Marco Spier | Animation Company: GOLDEN WOLF | Production Company: SNOW BEACH | Director: R.J. Sanchez | Post Production: Captcha | Photography Production: Cake Film & Photography | Photographer: Sophie Hemels

www.tbwa.com 
www.snow-beach.com
www.cakefilm.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie