TMG verkoopt huis-aan-huisbladen en -merken aan BDUmedia
23-03-2017 09:17:43 | Door: Katja Brokke | hits: 3553 | Tags:

Op 29 juli 2016 kondigde Telegraaf Media Groep aan een aantal organisatorische veranderingen door te voeren om de koers van de 24/7-strategie door te zetten en de kosten structureel te verlagen. Een van de onderdelen van deze aankondiging was het heroverwegen van het weekbladenportfolio (de huis-aan-huisbladen en -merken) omdat dit portfolio voor TMG onvoldoende rendabel is. Er is een aantal mogelijkheden onderzocht met als uitkomst het nu voorgenomen besluit om dit portfolio te verkopen aan een derde partij: BDUmedia (onderdeel van de Koninklijke BDU in Barneveld). Met de verkoop wordt de meerderheid van de betrokken banen en het voortbestaan van het overgrote deel van de huis-aan-huistitels veiliggesteld.

BDUmedia is uitgever van lokale nieuwsmedia in Nederland en ziet de voorgenomen aankoop als een kans om zijn lokale portfolio flink uit te breiden. Als beoogde nieuwe eigenaar neemt BDUmedia vrijwel het volledige weekbladportfolio over met uitzondering van enkele titels waaronder Almere Vandaag. Het banenverlies in journalistieke gelederen ten gevolge van deze voorgenomen transactie blijft daardoor beperkt en verreweg de meeste lokale lezers blijven hun vertrouwde huis-aan-huisblad ontvangen. In totaal zijn bij dit traject 108 fte betrokken waarvan naar verwachting 32 fte vervallen. Dit betreft voornamelijk ondersteunende en commerciële functies en 8 fte in journalistieke functies. De eerste stap in dit traject is een adviesaanvraag die vandaag bij de Centrale Ondernemingsraad is ingediend. Parallel hieraan worden de betrokken medewerkers geïnformeerd over de voorgenomen plannen.

www.tmg.nl
www.bdumedia.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie