Talpa Network neemt Emesa over
24-11-2017 13:23:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 3156 | Tags:

E-commercebedrijf Emesa, moederbedrijf van onlinemerken waaronder VakantieVeilingen, maakt bekend dat het bedrijf de nieuwe e-commerceorganisatie wordt van Talpa Network.

Met de voorgenomen overname door Talpa Network versnelt Emesa haar groeiambities en internationale expansieplannen. Voor Talpa Network betekent de overname van Emesa een belangrijke volgende stap in de transformatie naar een toonaangevend multimediabedrijf. 

De samenwerking met Talpa Network biedt Emesa meer mogelijkheden om met haar bestaande en toekomstige onlinemerken consumenten te bereiken. In samenwerking met haar partners gaat Emesa consumenten een uitgebreider aanbod van producten en diensten bieden. Dat gebeurt via de bestaande online merken als VakantieVeilingen, ActievandeDag en het internationale label VaVaBid. Maar ook door recent geïntroduceerde merken als TicketScout en nog nieuw te ontwikkelen crossmediale concepten. De bestaande mediakanalen van Talpa Network worden daarbij ingezet en beide organisaties bekijken ook nieuwe mogelijkheden om consumenten te bereiken. Daarbij spelen Emesa’s schaalbare, mobile-first veilingtechnologie en e-commerce-platformen een belangrijke rol. 

René Louter, CEO van Emesa: “Ik ben erg enthousiast over deze deal met Talpa Network. Voor de ruim 100 miljoen jaarlijkse bezoekers van onze onlinemerken zijn onze 250 medewerkers altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om consumenten een rijker aanbod te bieden. Het assortiment voor de verschillende merken is al uitgebreid van travel naar retail en we hebben nieuwe merken gelanceerd zoals TicketScout en Vavabid. Daarnaast is gestart met de internationale expansie naar België en Frankrijk. De samenwerking met Talpa Network is voor ons een geweldige kans om binnen Talpa Network zelfstandig in Nederland en internationaal versneld onze groeiambities te realiseren. Dit doen we vanuit ons huidige kantoor en met het bestaande team. We zijn een snelgroeiende en ondernemende club mensen die veel kansen in de markt ziet. We hebben erg veel zin om deze nieuwe fase de komende periode samen met Talpa Network invulling te geven.

Wekelijks staan de mediamerken van Talpa Network in contact met 12,8 miljoen Nederlanders. Talpa is het enige grote mediabedrijf dat volledig Nederlands is en kent de markt als geen ander. Met onderscheidende content- en mediaconcepten ontstaan er fantastische nieuwe mogelijkheden om onze klanten over alle kanalen heen te bereiken.
Tevens biedt de samenwerking onze bestaande en nieuwe partners interessante mogelijkheden om hun producten via crossmediale kanalen te verkopen. De sterke positie van Talpa in Nederland en stabiele winstgevendheid geven onze ambities én die van onze partners een enorme boost."

Pim Schmitz, CEO van Talpa Network: “Emesa heeft de afgelopen jaren laten zien dat het zeer succesvol is met verschillende merken op het gebied van veilingen en online deals. De aankoop van Emesa is een belangrijke stap voor Talpa in de transformatie naar multimediabedrijf. E-commerce vervult een strategische functie binnen onze groeiplannen. Samen met de technologische en e-commercekennis van Emesa gaan wij adverteerders innovatieve en waardevolle proposities aanbieden met additionele inzichten over online kijk-, luister- en zoekgedrag van kopende consumenten. We verhogen daarmee uiteindelijk de mediawaarde voor onze adverteerders."

De overname is onder voorbehoud van goedkeuring van de bevoegde toezichthouders en organen en is naar verwachting eind 2017 afgerond.

www.emesa.nl
www.talpa.tv


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie