Tele2 lanceert vernieuwde Tele2-app
02-07-2018 14:19:00 | Door: | hits: 2525 | Tags:

Tele2 lanceert hun vernieuwde Mijn Tele2-app. RONIN Amsterdam tekende voor het concept en het ontwerp. In de service-app is een centrale rol weggelegd voor een intelligente chatbot die de gebruiker van Tele2 helpt met al zijn vragen. Door de fun rebelmanier waarop de chatbot interacteert, is de app niet enkel functioneel in gebruik, maar heeft het tevens een verhoogde fun factor.

Sinds de lancering van de vorige Mijn Tele2-app in 2013 is de markt behoorlijk veranderd. Daarom vroeg Tele2 haar partners om de meest relevante en coolste service-app van een telecom provider te ontwikkelen. Een duidelijke ambitie die aansluit bij het karakter van Tele2. En een uitdaging voor de betrokken partijen: RONIN Amsterdam en INDIE.

De strategie van RONIN Amsterdam bestaat uit het geven van een persoonlijke, leuke en laagdrempelige merkervaring aan de klant, iedere keer dat hij Mijn Tele2-app gebruikt. Het invullen van die strategie is niet eenvoudig, omdat Tele2 verschillende doelgroepen en bijbehorende gebruikersbehoeften bedient. Om die reden heeft RONIN Amsterdam gekozen voor de centrale rol van een chatbot; een intelligente conversational user interface die actief het gesprek aangaat en gebruikers helpt met hun vragen en problemen. Hoe meer je met de app interacteert,  hoe slimmer het wordt.

Leslie Hogeveen, Managing Director Consumer Mobile bij Tele2: “De app moet een van onze belangrijkste kanalen zijn voor interactie met onze klanten. Door het ontwerp en de gebruikte technologie kunnen we snel inspelen op de wensen van gebruikers en meegroeien met hun behoeften. Ongeacht tot welke doelgroep ze behoren.”

Leon Snelleman, Business Director bij RONIN Amsterdam: “Voor ons was het een geweldige kans om het bijzondere karakter van Tele2 door te vertalen naar een app die qua functionaliteit, gebruikservaring en design uniek is in de Telecombranche. We willen de komende tijd de gebruikers blijven verrassen met slimme, leuke en relevante nieuwe features.”

Uitvoering

RONIN Amsterdam: strategy, concept, UX, visual design.
INDIE: brand partner.

www.tele2.nl
www.roninamsterdam.com 
www.indie-amsterdam.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie