The Communication Company gaat verder als Fightclub
03-02-2020 09:51:40 | Door: Saskia van Weert | hits: 7012 | Tags:

Het Bredase reclamebureau TCC, bestuurd door Cees Faes, gaat na dertig jaar verder als Fightclub. Ook het jonge developmentbureau The Red Corner gaat mee in deze samensmelting.

Zo’n 2,5 jaar geleden richtten Michiel Mol (Lost Boys, ForceField VR, Force India F1) en Stefan Nuijten (76interactive, PTTRNS, Forza Refurbished) digital agency The Fightclub op. De afgelopen jaren werden de drie Bredase bureaus al praktisch één en als groep aangestuurd door Cees Faes, Stefan Nuijten, Michiel Mol en Maarten Elshove.

Cees Faes: “We werken al sinds een paar jaar nauw samen onder drie labels; The Communication Company (TCC) als creative agency, The Fightclub als online-marketingbureau en The Red Corner als developmenttak voor websites en apps. De meeste van onze klanten werken al met meer dan één van onze labels en onze manier van werken is inmiddels ook verregaand geïntegreerd. Dus we vonden het de hoogste tijd om dan ook onder één naam verder te gaan. De vraag was alleen: Welke?”

“The Communication Company lag natuurlijk het meest voor de hand, want die naam is het bekendst. Maar in tegenstelling tot dertig jaar geleden is communicatie al lang niet meer het enige waar het om draait. Slimme campagnes doortrekken naar keiharde sales, zowel online als offline, is inmiddels ongeveer de helft van onze business. Dan doen we onszelf met die oude naam een beetje tekort. Dus is het Fightclub geworden. Deze naam past perfect bij onze eigen mentaliteit én die van onze klanten. In dit economisch klimaat is marketing oorlog en heeft iedereen wel wat te winnen, van marktaandeel tot awards, van sympathie tot omzet.”

Stefan Nuijten: “Wij doen het anders dan de ‘gevestigde orde’. Op de eerste plaats omdat we 100 procent onafhankelijk zijn en dus geen EBITDA te hoeven overleggen aan een hoofdkantoor in Londen of Parijs. Alle klanten die we hebben, hebben we zelf veroverd en ze hebben bewust voor ons gekozen, dat geeft een heel andere vibe. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat mensen die formeel tot één groep behoren zichzelf tijdens een meeting aan elkaar gaan voorstellen. Dat is voor niemand leuk en daarom doen wij dat fundamenteel anders. Eén bedrijf, één P&L, één locatie, één contactpersoon.”

www.fightclub.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie