The Gardeners succesvol met crossmediale campagne voor Stichting Het Vergeten Kind
29-03-2018 11:47:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3103 | Tags:

Dit jaar stond het belang van kleine gebaren van echte aandacht centraal in de campagne van Stichting Het Vergeten Kind. Via tv, radio, outdoor, online en pr werd heel Nederland opgeroepen om een klein gebaar te maken door digitaal een lief bericht achter te laten. Bij een donatie werd je bericht verwerkt in een kilometerslange gebreide supportsjaal. Dit laatste resulteerde in een sjaal van 10,123 kilometer. De enorme sjaal werd rond het politieke hart van Den Haag gelegd om daar aandacht te vragen voor een jeugdzorgbeleid waarbij het belang van het kind voorop staat.


Naast het pr- en activatietraject zijn er ook een tv- en radiocommercial ontwikkeld. In de tv-commercial vertelt ambassadeur Johnny de Mol over het belang van kleine gebaren en de schrijnende situatie voor ruim 100.000 kinderen in Nederland. De supportsjaal is de rode draad waarmee de kinderen letterlijk verwarmd worden.

De campagne heeft een free publicity waarde van 3.341.395 euro gegenereerd.

Credits:
Verantwoordelijk bij klant: Joep Verboeket, Daphne Schreuder, Ellen Buenk, Suzanne Nakhla, Marjanne Vroom, Carina Noordervliet | Bureau: The Gardeners | Creatie: Nikki de la Rambelje, Sjoerd Bongertman | Account: Nadine Marcar, Renée Schenk | Pr: Xanne Liebregts, Laurien Vest | Productiemaatschappij: The Boardroom & Made for Digital | Regisseur: Eva Julia Manneke | Producer: Eva Boon, Jacques Vereecken | Geluid: Massive Music | Fotografie: Peter Sabelis | Online campagne: Happy Leads, Growing Minds | Klant: Stichting Het Vergeten Kind

www.TheGardeners.nl
www.hetvergetenkind.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie