The Media Exchange verdubbelt omzet online radio in samenwerking met OMS
09-01-2017 22:25:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2622 | Tags:

Afgelopen jaar heeft online radio een enorme groei doorgemaakt. De omzet is verdubbeld, zo ook het aantal adverteerders. In 2016 hebben meer dan 160 adverteerders online radio ingezet en met succes.

Zo blijkt onder meer uit de meer dan 35 effectiviteitsonderzoeken die zijn uitgevoerd door onderzoeksbureau MeMo2, Het onderzoeksbureau heeft in opdracht van The Media Exchange en OMS onderzocht wat de toegevoegde waarde is van de ruim 60 online themazenders op de reguliere FM radiocampagne. Zo is er onderzocht wat de toegevoegde waarde is in bereik en of de combinatie van on- en offline radio beter scoort op de belangrijke KPI’s zoals herkenning en het aanzetten tot actie naar de website. Binnenkort zal MeMo2 de resultaten naar buiten brengen.

Dit jaar zal in het teken staan van verdere ontwikkeling om het medium radio programmatic te kunnen inkopen.

Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange: ‘’Dit is een heel mooi resultaat en toont aan dat de online themazenders een waardevolle aanvulling zijn op de reguliere radiocampagne. En dit is nog maar het begin.’’

The Media Exchange is een onafhankelijk automated trading platform waarop adverteerders en bureaus reclame zendtijd kunnen inkopen op de online radiozenders van de 538, Sky Radio,Veronica, Radio 10, Qmusic, SLAM!, 100% NL, RTL Lounge Radio, Arrow Caz, Soul Radio, Candlelight, Deep FM, Brute Beats, 18 Hits, Gooisch Music en Layzer.

www.themediaexchange.nl
www.oms.fm


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie