The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne
02-10-2017 17:14:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2598 | Tags:

De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf?

In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen borstkanker. Denk maar eens aan 7 vrouwen in je omgeving die je dierbaar zijn. Wie van hen zal borstkanker krijgen? Of misschien ben je het wel zelf. Met dit inzicht ontwikkelde The Odd Shop een campagne waarbij de kijker zelf een rol krijgt.

Onderdeel van de campagne is een film die speciaal is ontwikkeld voor de smartphone. Hier wordt op een slimme manier gebruik gemaakt van het spiegelende effect dat zwart beeld geeft op je telefoon. De campagne ‘Doneer jij voor jezelf?’ vergroot hiermee het besef dat het ook jou kan overkomen. 

Mensen kunnen doneren op de website van Pink Ribbon of door de nieuwe Pink Ribbon armband te kopen bij één van de aangesloten winkels. De opbrengsten komen ten goede aan borstkankeronderzoek.

De campagne bestaat uit tv, radio, social media, print, outdoor en display advertising.

Credits

Campagne: Doneer jij voor jezelf?| Klant : Pink Ribbon | Verantwoordelijk bij klant: Indira Balgobind, Nicolette Salden | Bureau: The Odd Shop | Creatie: Thomas Overweg, Tim Visser | Creatieve directie: Niels de Wit, Robert van der Lans | Strategie: Oscar Hamming | Account: Iris Veenstra, Jip van den Bergs, Orfee Goedkoop | Design: David de Greef, Bas Aarse | Regisseur/fotografie: Jaap Vliegenthart | Producer: Lisette Kooijman / JVF produkties | DOP: Rutger Storm | Edit: Pim van der Pas / MRTN | Grading: Qianwei Tong / Captcha | Muziek en audio design: Sounds Like Film / Nando Eweg | Productie Radio: Sounds Like Film / Nando Eweg | Post-Productie fotografie: Rutger Luijs / Luminous CI | Mediabureau: Zigt | Lithografie: Straight | Online bureau: Storm Digital