Ticketrunner werkt samen met ticketaanbieders
16-05-2018 16:27:37 | Door: Max Vlugt | hits: 1558 | Tags:

Ticketrunner, de Duitse aanbieder van brand ambassador software voor events, maakt vandaag bekend dat het geïntegreerd is met bekende ticketaanbieders als Eventbrite, Paylogic, Universe, Ticket.io, Eventix, Reservix. Ook de eerste festivals maken gebruik van de dienst. Amsterdam Music Festival, Bootshaus, Sea You Festival, New Horizons Festival en Tante Mia Tanzt zetten met behulp van Ticketrunner hun fans in om via social media het event te promoten. Naast festivals in Nederland en Duitsland wil Ticketrunner snel uitbreiden naar de rest van Europa.

Ticketrunner helpt events om meer tickets te verkopen en de zichtbaarheid onder de doelgroep te vergroten. Om deze groei te stimuleren maakt Ticketrunner het mogelijk voor ambassadeurs om punten te verdienen met elke actie die ze ondernemen. Het creëren, delen of engagen van content op social media en natuurlijk het direct verkopen van tickets aan vrienden en volgers, worden gecompenseerd met punten. Deze punten zijn in te ruilen voor gratis kaarten, meet & greets en andere exclusieve ervaringen.

Siamak Ghofrani, marketing en business development Ticketrunner: "Ticketrunner helpt bij het creëren van meerdere contactmomenten tussen een merk en potentiële klanten. Via vrienden ontvangen zij gepersonaliseerde aanbiedingen en content die relevant is voor ze. Deze aanbevelingen zijn een manier van marketing die meer authenticiteit uitstraalt en zorgt voor een hogere conversie."  

De laatste cijfers laten zien dat festivalbezoekers tot vier keer vaker overgaan tot het kopen van een ticket door het aanraden van een vriend of vriendin dan door een willekeurige conventionele advertentie.

Ghofrani: "Dit is niet alleen op basis van onze eigen ervaring als event organisatoren, maar dit zien we ook terug in de data op basis van de meest recente brand ambassador campagnes van allerlei evenementen. We kunnen zonder twijfel concluderen dat millennials zich veel minder laten leiden door advertenties en pas iets kopen als het door vrienden wordt aangeraden."

www.ticketrunner.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie