Tina bestaat 50 jaar
18-07-2017 10:27:36 | Door: Katja Brokke | hits: 2420 | Tags:

Dit jaar viert tijdschrift Tina haar vijftigste verjaardag. In juni 1967 viel het blad voor het eerst bij duizenden Nederlandse meisjes op de mat. Het blad was destijds een vertaling van het Engelse blad Tina, dat na vijf jaar verdween. Sindsdien heeft Tina zich ontwikkeld tot het grootste meisjesblad van Nederland en is inmiddels toe aan de derde generatie lezers.

Joan Lommen, hoofdredacteur van Tina: “Tina neemt meisjes van 8 tot 12 aan de hand mee en begeleidt ze naar de puberteit. We bieden ze een kijkje op wat er gaat komen, maar doen dat altijd met een positieve en optimistische blik. 50 Jaar geleden waren meisjes met precies dezelfde dingen bezig als nu: school, vriendinnen, een eerste vriendje, idolen, dieren, knutselen, hun oma, een verzameling. Dat doen ze nu nog steeds. Het is de wereld die is veranderd, niet de meisjes. Die staan daarin heel goed hun mannetje.”

Huidige lezeressen kunnen elk moment van de dag terecht bij het merk. Met een tijdschrift, 65 duizend volgers op Instagram, een YouTube-kanaal en een festival mag Tina zichzelf een 360˚-merk noemen.

Om te vieren dat Tina 50 jaar is geworden komt het merk dit jaar met een theaterproductie: Tina de Musical. Op zaterdag 15 oktober is de voorpremière van deze productie in het RAI Theater.

www.tina.nl
www.sanoma.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie