Transavia werkt met betaalservice-app Tikkie
23-02-2017 15:14:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2749 | Tags:

De luchtvaartmaatschappij doet de komende drie maanden een proef met de betaaldienst Tikkie. Transavia is het eerste bedrijf dat Tikkie toevoegt als betaalservice voor haar passagiers.

Sinds Transavia in 2015 startte met klantcontact via WhatsApp is het aantal contactmomenten via social media enorm gestegen. Maandelijks gaan ruim 10.000 klanten via whatsapp en Facebook Messenger in gesprek met Transavia. Passagiers die een reis hebben geboekt en vervolgens nog een koffer of een stoelreservering willen bijkopen, krijgen vanaf 28 februari een Tikkie–betaalverzoek. Hiermee kan de klant tijdens het appen gelijk afrekenen.

Erik-Jan Gelink, commercieel directeur van Transavia: “Onze passagiers vinden snelheid en het geboden gemak door technologie erg belangrijk. We maken met Tikkie het betaalproces nog eenvoudiger.”

Frank Verkerk, Chief Digital Officer van ABN AMRO: “Tikkie past denk ik heel goed bij Transavia. Luchtvaartreizigers zijn immers per definitie mobiel. Wij geloven dat Tikkie als betaalservice hier heel mooi bij aansluit en hun reiservaring nog aangenamer kan maken.”

Tikkie kan door het gemak in gebruik op verschillende manieren geïmplementeerd worden in de dienstverlening van Transavia. De komende maanden moeten uitwijzen of deze vorm van extra service aanslaat. Over drie maanden bekijkt de luchtvaartmaatschappij of het de mogelijkheden met Tikkie verder uitbreidt.

Op de speciale servicepagina staat alle informatie over het gebruik van Tikkie bij Transavia.

www.transavia.com
www.tikkie.me

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie