Turner International lanceert digitale advertentieafdeling T1
20-03-2018 11:42:00 | Door: Arjen Westra | hits: 2061 | Tags:


Turner International biedt adverteerders voor de eerste keer een manier om een volledige reeks wereldwijde, regionale en lokale campagnes te starten die contact maken met fans via de digitale eigenschappen van Turner in meer dan 200 landen.



De lancering van Turner International Digital Advertising Sales - T1 - brengt de internationale digitale reclamemogelijkheden van Turner samen in een divisie. Het is een aanvulling op bestaande lokale digitale en lineaire advertentieverkoop en CNN's International Commercial (CNNIC) -activiteiten in Latijns-Amerika, EMEA en APAC.

De focus van T1 ligt op het verbinden van internationale adverteerders die buiten de VS zijn gevestigd en wiens doelgroepen zich bevinden in de entertainmentprogramming van Turner; kinderen, nieuws en sport, waaronder Bleacher Report, Cartoon Network, Boomerang, CNN, ELEAGUE, TNT, TBS, Great Big Story, Esporte Interativo en COPA90, waarin Turner gedeeltelijk een aandeel heeft.



T1 biedt merken een uitgebreid pakket aan creatieve en datagedreven advertentieoplossingen. Van het opzetten van vergaande strategische partnerschappen tot het maken van op maat gemaakte campagnes met branded content, product placement, pre-rolls en display-campagnes voor de Turner International digitale portefeuille.

De eenheid is ontworpen om samen met grote merken te werken aan een breed scala aan campagnes die meerdere regio's kunnen dienen, zeer gericht zijn op specifieke landen of bepaalde Turner-eigenschappen gebruiken om doelgroep demografieën en clusters te bereiken via merkveilige premium mobiele, desktop en sociale netwerken.



T1 komt voort uit de succesvolle digitale strategie van CNNIC, de tak van Turner International die alle CNN-eigendommen buiten de VS beheert - om gegevens- en inhoudsoplossingen te combineren om partnerschappen tussen CNN en internationale adverteerders te laten groeien. Met behulp van deze blauwdruk wordt T1 gemaakt en geleid door Rani Raad, president van CNNIC.



De unit bestaat uit een gespecialiseerd team van verkoop-, advies- en operationele experts die nauw samenwerken met de leiderschaps-, technologie-, reclame-, product- en redactieteams van Turner International om de mogelijkheden voor het genereren van inkomsten rond digitale eigendommen te vergroten.

Rob Bradley, vice-president van Digital Commercial Strategy en Digital Advertising Sales voor zowel CNNIC als T1 houdt toezicht op alle T1 activiteiten.

De basis voor T1 is een uniform advertentietechnologie-platform om creatieve campagnes mogelijk te maken die op grote schaal een zeer gedefinieerd premium publiek bereiken. De divisie maakt ook gebruik van bestaande Turner-oplossingen zoals Launchpad, het hulpprogramma voor versterking van sociale media dat gegevens gebruikt binnen de 750 miljoen wereldwijde sociale volgers van het bedrijf om merk gerelateerde inhoud te leveren aan gelijkgestemde groepen op sociale media.



Rani Raad: ‘’T1 is de belichaming van de 'One Turner'-filosofie in het hart van ons bedrijf, omdat we nieuwe manieren creëren om onze doelgroepen en commerciële partners het beste te bedienen. De oprichting van deze divisie behelst een gigantisch premium digitaal portfolio om nieuwe, innovatieve oplossingen op de markt te brengen. Gebaseerd op de multi-platformstrategie die de groei bij CNNIC heeft gevormd, kijken we uit naar het aangaan van baanbrekende partnerschappen met merken die deel willen uitmaken van de nieuwe content-grenzen die de merken van Turner overal ter wereld bieden."

www.cnn.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie