UM en Rapport presenteren eerste dynamic campagne op Schiphol
19-07-2018 10:38:00 | Door: Marianna Beets | hits: 4435 | Tags:

Advertising inkopen met behulp van een online trigger op vluchttijden en gates. UM en Rapport zetten als eerste, voor hun klant Lotto, ‘dynamic buying’ in bij Schiphol Media. Een vlucht kan weleens vertraging hebben en een gate kan wijzigen. Het is nu mogelijk op Schiphol dat, wanneer dit gebeurt, de ingekochte uiting mee ‘vertraagt’ of ‘verhuist’. Dit zodat de maximale zichtbaarheid en relevantie voor de consument gewaarborgd blijft.

Lotto geeft vakantiegeld weg

Mediabureau UM maakte het mediaplan voor de Lotto zomercampagne rondom het thema vakantiegevoel. Als onderdeel van het multimediale plan werkte IPG Mediabrands out-of-home label Rapport met onder andere Schiphol Media aan het OOH plan. Consumenten kunnen bij Lotto in de maand juli elke werkdag 5.000 euro vakantiegeld winnen en daarmee bijvoorbeeld hun vakantie upgraden, verlengen of extra leuke dingen doen. Daarvoor zijn er dynamische uitingen gemaakt die bij Schiphol Media zijn ingekocht op de vijf meest populaire vakantielanden, Spanje, Turkije, Griekenland, Italië en Groot Brittannië. De uiting wordt dynamisch aangepast naar het land van bestemming om de boodschap nog relevanter te maken.

Van online naar dynamic buying

Nu plaats, tijd en context van het adverteren belangrijker dan ooit zijn, is het zaak steeds slimmer gebruik te maken van beschikbare technologieën en data. Nog steeds worden campagnes deels handmatig beheerd door adverteerders of consultants, maar in toenemende mate gebeurt dit geautomatiseerd. Je kunt dit zien als ‘voorgeprogrammeerde’ marketing, waarbij de advertentie automatisch inspeelt op wijzigingen in de vluchtplanningen volgens vooraf vastgestelde criteria.

Michael Kastelijns, marketing manager bij Lotto: “Ik ben erg tevreden met het advies van UM en Rapport voor deze Lotto zomercampagne en blij dat we de media van Schiphol Media zo relevant mogelijk kunnen inzetten voor de Lotto zomercampagne. Door het dynamic inkopen van deze campagne komen we tot een goed bereik in de doelgroep met een optimale relevantie per boodschap voor die doelgroep. Op deze manier maken we het feit dat Lotto een buitengewoon leven mogelijk maakt nog persoonlijker.”

www.um.nl  
www.rapportww.nl   
www.lotto.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie