UM realiseert custom made partnership met Persgroep voor ECCO
16-10-2018 17:10:00 | Door: Katja Brokke | hits: 5518 | Tags:

Om haar ontwerpen beter onder de aandacht te brengen is schoenenmerk ECCO een samenwerking aangegaan met de Persgroep en styliste en influencer Manon Meijers. Deze samenwerking is bedacht en gerealiseerd in samenwerking met UM Studios, het creative label van mediabureau UM, de Persgroep Medialab en Studio BENG BENG.

Om de fashion-fit van ECCO-schoenen tot haar recht te laten komen is er samengewerkt met fashion styliste en influencer Manon Meijers (Monstyle, 50K+ volgers op social kanalen). Zij geeft middels een look book in vier inspirerende video’s en afgeleide teasers haar visie op de komende herfsttrends waar de ECCO-collectie de HERO is. Manon Meijers zorgt op de eerste dag van de campagne voor een organisch bereik van meer dan 12.000 met de eerste video. De partnership campagne zal 6 weken lopen met video- en printcontent. Daarnaast worden de beelden ook gebruikt als POS-materiaal op de winkelvloer van ECCO en partners.

Uit onderzoek van UM blijkt dat de doelgroep van ECCO zich vooral in de regio bevindt. Daarom is gekozen voor een regionale aanpak. Mede om zo het lokale netwerk van ECCO-retailers te bedienen. Daarom is gekozen voor De Persgroep. AD Magazine en &Magazine (het magazine bij de regionale titels als Tubantia en De Gelderlander), zijn hierdoor goede titels om de ECCO-boodschap uit te dragen.

Claudia Peters, marketingmanager van ECCO: “We zetten ECCO op een vernieuwende manier neer in een prachtig totaalbeeld, mogelijk gemaakt door Manon Meijers. Ik ben erg enthousiast en trots op deze mooie partnership waarin ECCO een volgende stap maakt in het zoeken naar de het juiste kanaal met perfecte content.”

Mira de Mönnink, mediapartnershipmanager van UM Studios: “ECCO maakt gebruik van een nieuwe strategie door de najaarscampagne dit jaar middels een partnership te ondersteunen, waarbij we eigen content inzetten om zo de ECCO doelgroep in het hart te raken. Het getuigt van veel visie van de klant om samen met ons en de partners de campagne op deze manier vorm te geven.”

Dominique Henskens, manager Strategie en Concept van de Persgroep Medialab: “Veel lifestyle- en fashionmerken denken in eerste instantie niet aan het umfeld nieuws, maar door onze groei in onlinevideo weten deze partijen ons steeds vaker te vinden. We zijn trots op de samenwerking met alle partijen en gaan voor optimaal resultaat.”

Credits:
Verantwoordelijk ECCO: Claudia Peters, Merel Vonk | Bureau UM: Mira de Mönnink, Maike Stockel, Tobias Vermeiren, Lieve van Kessel | de Persgroep, Media Lab: Dominique Henskens, Natasja Kok, Laurianne Spaargaren-Ruhe, Jordi van Zaal | Studio Manon Meijers: Manon Meijers, Dagmar Hartemink | Videoproductie en fotografie: Studio BENG BENG, Sara Cantoli, Len Chandra

www.um.nl
www.persgroep.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie