VERTOV maakt campagne PostNL
29-05-2017 12:08:23 | Door: Katja Brokke | hits: 3145 | Tags:

VERTOV maakt het locatienetwerk van PostNL zichtbaar met een socialmediacampagne. De campagne heeft als doel om de vele PostNL-locaties uit te lichten: er is altijd wel een Postkantoor of Pakketpunt bij jou in de buurt. De verrassend dichtbij-campagne omvat een social video en een check-in-&-winactie voor consumenten. 

Martijn Winkler, Creative Director van VERTOV: “Als kickoff maakten we een social video waarin we opmerkelijke gebruikers van PostNL-pakketpunten portretteren. Ze halen producten op in een winkel die daar op het eerste gezicht totaal niet thuishoren. Een duikbril in de boekwinkel? Een hautecouturejurk in de bouwmarkt? Uiteindelijk lossen we die vraag in met de boodschap van de video: wat voor pakket je ook bestelt, er is altijd een PostNL-locatie bij jou in de buurt.”

Essentieel onderdeel van de campagne is een check-in-&-win actie, waarmee gebruikers van PostNL-pakketpunten kansmaken op een iPhone 7. Hiervoor moeten ze via Facebook of Instagram inchecken op de locatie van hun PostNL-pakketpunt en gebruikmaken van de hashtag #postnldichtbij. Zo wordt vanzelf op Facebook en Instagram zichtbaar wie en op welke plekken in Nederland een postpakket verstuurt of ontvangt.  Voor de winkels met een PostNL Postkantoor of Pakketpunt een extra mogelijkheid om hun online zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten.

Credits:
Concept en creatie: Martijn Winkler | VERTOV | Accountmanagement: Mandy Lim | Klant: Gillian van Twist | PostNL | Videoregie: Danny Maas | Productie: Anne Koopmanschap | Edit: Kevin Whelan | Animatie en ontwerp: Jitte Hoekstra

www.vertov.com
www.postnl.nl/campagnes/dichtbij

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie