VPRO 3voor12 viert 20-jarig bestaan
25-04-2018 19:12:00 | Door: Max Vlugt | hits: 29341 | Tags:

VPRO's muziekplatform 3voor12 bestaat twintig jaar. In de afgelopen jaren wist het platform uit te groeien van underdog tot een belangrijk muziekplatform in Nederland. VPRO 3voor12 ontdekt en ondersteunt vernieuwende muziek. Het platform viert dit jubileum met een speciale programmering, met onder andere Blaudzun, Lucky Fonz III, Kyteman en Brainpower. 

De VPRO 3voor12 top 100

De jubileummaand wordt afgetrapt met de top 100 van de beste nummers uit de afgelopen twintig jaar VPRO 3voor12, samengesteld door de luisteraars. Stemmen kan nog tot en met donderdag 26 april via de site. In aanloop naar de uitzending vertellen artiesten zoals Brainpower en Tjeerd Bomhof (Dazzled Kid) over hun favoriete tracks.  

Toekomst van de muziekindustrie

Mensen uit de muziekindustrie, zoals Blaudzun, Lucky Fonz III, Naaz en Eva Koreman worden geïnterviewd over hun visie op de toekomst van de alternatieve popmuziek in Nederland. Bestaat muziekjournalistiek nog over twintig jaar? 

Top 50 meest invloedrijke Nederlandse artiesten

VPRO 3voor12 publiceert een lijst met de 50 meest invloedrijke Nederlandse muzikanten van de afgelopen twintig jaar. Welke Nederlandse producers, bands of artiesten hebben een plek verdiend in de Nederlandse muziekcanon? 

Podcast interviews Song van het Jaar

Redacteur van het eerste uur Sander Kerkhof interviewt Nederlandse artiesten, waaronder Kyteman, over hun nummer dat de afgelopen twintig jaar als hoogste eindigde in de VPRO 3voor12 Song van het Jaar verkiezing. Hoe kwam het nummer tot stand? En waarom werd het een succes?

Podcast de Machine

Een speciale editie van de VPRO 3voor12 podcast, waarin eindredacteur Niels Aalberts en redacteur Atze de Vrieze in gesprek gaan met een bijzondere gast uit de muziekindustrie. 

vpro.nl/3voor12

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie