VUUR ontwikkelt employer branding campagne voor Jacobs Douwe Egberts
10-11-2017 13:58:58 | Door: Marianna Beets | hits: 2631 | Tags:

Creatief bureau VUUR heeft de nieuwe employer branding campagne voor Jacobs Douwe Egberts (JDE) ontwikkeld. Impact staat hierin centraal. Door dit abstracte begrip tot leven te brengen wil JDE professionals en starters aantrekken.

Op basis van onderzoek naar de drijfveren van medewerkers ontwikkelde Vuur in samenwerking met JDE een employer value proposition, met als kernbelofte: ‘Wat jij bij ons doet, heeft impact’. Impact op het merk, impact op de organisatie en impact op je eigen ontwikkeling. Maar hoe laat je zo’n abstract woord tot de verbeelding spreken?

Niels Megens, creative director bij VUUR: "We wilden impact visueel maken, zonder te vervallen in testimonials met een portretfoto. Dankzij een unieke Rube Goldberg Machine, die we bouwden in samenwerking met Big Shots, is dat gelukt."

Online mediastrategie: van video naar vacature

Om nieuw talent aan te trekken, serveert de campagne video’s uit via native advertising, YouTube, LinkedIn en Facebook. Deze trailer leidt de kijker naar de site werkenbijJDE.nl. Met behulp van retargeting worden de vacatures vervolgens bij de doelgroep onder de aandacht gebracht onder andere via MarketingTribune.

Credits

Klant: Jacobs Douwe Egberts | Verantwoordelijk bij klant: Judith Bejczy en Jenny Coolen | Bureau: Vuur | Account: Bert de Jong en Yvette Bolink | Creative Director: Niels Megens | Creatie: Niels Megens en Laura Bording | Agency producer: Niels Scheide | Production en Post Production: Big Shots Group | Director: Robert-Jan Glas en Dominic Soete | Producer: Mitchell Duffree

www.werkenbijjde.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie