[Vactures] G+J Custom Content zoekt Content Lead
12-01-2018 10:12:00 | Door: Marianna Beets | hits: 9238 | Tags:

G+J Media creëert, naast eigen titels en producten, kwalitatief hoogwaardige content in opdracht. Binnen G+J ligt deze kerntaak bij G+J Custom Content. Dit bureau biedt contentmarketingoplossingen toegesneden op de doelstellingen van opdrachtgevers. G+J Custom Content maakt met veel plezier en toewijding content en media voor merken als NS, KLM, Bever en Hampshire Hotels.

G+J Custom Content is op zoek naar een part time (32 uur per week)

CONTENT LEAD

 voor een internationaal travel & lifestyle magazine

in opdracht van MSafiri

De Content Lead is verantwoordelijk voor de redactionele aansturing en coördinatie van het maandelijkse travel & lifestyle magazine dat wij maken voor MSafiri. Dit Engelstalige tijdschrift is een belangrijk marketinginstrument van Kenya Airways.

We zijn op zoek naar een bevlogen & avontuurlijke Content Lead met een track record in lifestyle titels, een internationale blik en een passie voor travel. De Content Lead is in staat om een world-class magazine te maken waarin de marketingdoelstellingen van de klant op een creatieve manier worden vertaald. De managing editor begrijpt de dynamiek van de reisindustrie en heeft er plezier in om te werken in en met organisaties die gaan voor niets minder dan topkwaliteit.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Is dagelijks aanspreekpunt voor de klant over alles wat te maken heeft met content
  • Samenstelling van het inhoudsplan & plank per uitgave, afbakening van thema’s, onderwerpen en invalshoeken
  • Richting geven aan het redactionele jaarplan en thema’s in lijn met de speerpunten van de klant
  • Uitzetten van tekst en beeld per uitgave in de vorm van briefings, aansturen van internationale freelance tekstschrijvers en fotografen
  • Nauw contact met de designer en vormgever: bepaling beeldtaal en beoordeling lay-outs
  • Kwaliteitsbewaking van het magazine, beoordeling van alle content
  • Budgetbewaking: het produceren van de content binnen een vastgesteld budget
  • Coördineren van het redactionele team
  • Bewaken redactionele planning
  • Bewaken van de bladformule
  • Nauwe samenwerking de accountverantwoordelijke
  • Rapporteert aan de creative director Custom Content


Onze kandidaat:

  • Spreekt en schrijft vloeiend Engels
  • Heeft wo- werk- en denkniveau
  • Heeft enkele jaren ervaring als chef/(adjunct) hoofdredacteur bij een publieksblad in het segment lifestyle
  • Is servicegericht en doortastend
  • Is proactief, heeft een hoog kwaliteitsbesef en is enthousiasmerend
  • Sterk in zowel beeld als tekst
  • Is een teamspeler met een ‘can-do’-mentaliteit
  • Is bekend met de dynamiek van grotere, complexe projecten
  • Beschikt idealiter over een intercontinentaal netwerk van auteurs en fotografen, of kan dit in korte tijd uitbouwen
  • Heeft kennis van de internationale lifestyletitels, internationale reistitels en belangrijke travel-contentkanalen 
  • Heeft ervaring met het produceren van maandbladen


We bieden:

  • Een uitdagende baan bij een award-winning agency
  • Een spannende functie bij een internationaal travel & lifestyle magazine
  • Een uitstekend pakket primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Een prettige werkomgeving in een enthousiast team


Let op:
Een proefopdracht en een taaltest maken deel uit van deze procedure.

Heb je interesse in deze functie? Stuur een mail met motivatiebrief en cv naar solliciteer@genj.nl.    
Mail voor meer info met annette.lavrijsen@genj.nl

www.genj.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie