Valentijnsactie Samsung viraal met 67 miljoen views
13-02-2017 08:25:00 | Door: Arjen Westra | hits: 2347 | Tags:

Meer dan 295.394 mensen maakten in de eerste 72 uur  van de Samsung Valentijnsactie hun persoonlijke filmpje, terwijl de video's meer dan 67 miljoen keer werden bekeken en bijna 5 miljoen keer werden geliked.

 Met de actie speelt Samsung in op de populariteit van dating-apps. Deelnemers zijn zèlf de hoofdpersoon.

De personalisatie in de video's wordt gebaseerd op je Facebook-profiel. Hier haalt de app je foto's, status van je relatie, leeftijd, interesses en woonplaats op en die worden vervolgens besproken door drie aantrekkelijke mannen of vrouwen. Net als in het echt. Met als belangrijk verschil dat jij nu kunt meekijken.



Het concept is bedacht door Boomerang Create en Motion in opdracht van Samsung, ook hebben zij de video's geproduceerd. De technische realisatie is verzorgd door StoryMail - The Personal Video Company.

"We hadden mediabudget gereserveerd om de campagne op Facebook te promoten," zegt Marius Klijzing, Product Manager Mobile van Samsung Nederland.

"Millennials zijn zichzelf aan het ontwikkelen en gaan hun eigen gang. Maar ze zijn gevoelig voor en benieuwd naar wat andere mensen van ze vinden. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een videoformat om dit te doorbreken. We zijn op een personaliseerde video uitgekomen. Op basis van de mogelijkheden van personalisatie hebben we het script geschreven", zegt Eldin Fetahovic van Boomerang Motion. "Hierdoor wisten we precies welke data wij konden personaliseren en bovenal wat interessant is voor de kijker van het filmpje. Het verhaal klopt!" Iedereen kan een gepersonaliseerde video maken via de campagnewebsite.

www.mijnvalentijnsvideo.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie