Voicey lanceert app voor influencers
16-05-2018 08:28:20 | Door: Katja Brokke | hits: 3309 | Tags:

Influencermarketingplatform Voicey, opgezet door profvoetballer en ondernemer Gregory van der Wiel, is na een jaar durende ontwikkelingsfase met een selecte groep influencers en merken officieel live voor het grote publiek. Daarnaast kondigt Voicey een exclusieve samenwerking aan met Kult&Ace. Oprichters van het platform zijn Roderick Adang en Eelco Guntlisbergen.

Adang: “We zijn geen agency maar een digitaal platform dat als missie heeft influencermarketing voor beide partijen toegankelijker, efficiënter en goedkoper te maken. Daarom hebben we twee platformen ontwikkeld die perfect synchroon samenwerken; een web-app voor merken en een mobiele app voor influencers.”

End-to-end mobiele app

Met Voicey kunnen influencers door middel van een mobiele app on the go deals ontvangen. Als influencer hoef je niet met andere influencers te knokken voor een plekje in de campagne van een merk. Het merk stuurt een samenwerkingsverzoek en de influencer ontvangt een pushbericht op zijn of haar telefoon. De influencer kan vervolgens bepalen om de deal te accepteren, af te wijzen of een tegenbod te sturen. Dit terwijl bedrijven op het corporate platform voorzien worden van realtime data en inzichten om campagnes zo optimaal mogelijk in te zetten.

Constante optimalisaties

Om verbeteringen en updates snel door te kunnen voeren is het platform lean ontwikkeld. Zo behoudt Voicey een openminded visie op het product.

Guntlisbergen: “Na de lancering van onze pilot afgelopen oktober, hebben we belangrijke feedback van gebruikers ontvangen en zijn we teruggegaan naar de tekentafel om ons platform te optimaliseren. Door dicht bij onze klanten te staan en een luisterend oor te bieden, schakelen we sneller en efficiënter dan anderen in de markt. Het huidige product is hier een perfect voorbeeld van. Dit is nog maar het begin.”

Kult&Ace

Ondanks dat merken eenvoudig zelf aan de slag kunnen via het platform, zullen er altijd merken zijn die hulp nodig hebben. Dankzij de samenwerking met Kult&Ace worden deze waar nodig ondersteund.

Melanie Bosveld, oprichter van Kult&Ace: “Als experts op het gebied van millennials weten wij als geen ander dat het inzetten van influencers erg succesvol kan zijn. Daarom zijn wij zeer betrokken geweest bij de ontwikkeling van het platform en zijn wij er om merken te ondersteunen bij de invulling en opzet van hun (influencer)marketingcampagnes.’’

www.voicey.co
www.kultandace.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie