Wakker Dier start tv-campagne tegen kiloknallers Emté
24-07-2017 09:16:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1894 | Tags:

Wakker Dier start een tv-campagne tegen de kiloknallers van supermarkt Emté. Emté eindigde afgelopen half jaar hoog in de kiloknaller-ranglijst van Wakker Dier en is daardoor doelwit van de campagne.

Veel supermarkten hebben vlees van industrievarkens in hun folders staan. Zo ook supermarkt Emté. Zij zetten afgelopen half jaar regelmatig industrievarkensvlees op de voorkant van de folder. Naast industrievarken stuntte supermarkt Emté afgelopen half jaar ook met plofkip en vlees van uitgemolken melkkoeien. 

Deze stuntaanbiedingen hebben negatieve gevolgen voor consument, boer en dier. Wakker Dier wil dat de supermarkten hun aanbiedingen inzetten om de verduurzaming te versnellen in plaats van te remmen. Daarom voert Wakker Dier campagne tegen kiloknallers en voor aandacht voor diervriendelijkere alternatieven. Wakker Dier krijgt voor haar campagne steun uit de politiek, van instanties als de Voedsel en Waren Autoriteit en de Land- en Tuinbouworganisatie ZLTO, van ruim 50 hoogleraren en tienduizenden consumenten. Lees meer over de campagne.

www.wakkerdier.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie