Weekomzet online retail groeit in de weken voor kerstmis met 34 procent tot 310 miljoen euro
19-12-2017 11:52:00 | Door: | hits: 1952 | Tags:

De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 34 procent hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Dit percentage is hoger dan van tevoren werd verwacht en dat heeft alles te maken met het winterse weer van de afgelopen anderhalve week. De totale online bestedingen rondom het kerstfeest komen daarmee dit jaar uit op 928,6 miljoen euro, waarvan 235 miljoen euro toe te schrijven zijn aan kerst. Een en ander blijkt uit een enquête onder de leden van Thuiswinkel.org, die in samenwerking met PostNL is gehouden.

Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: "Het extreme weer dat vorige week ons land teisterde, heeft voor een flinke boost in online aankopen gezorgd. Consumenten kozen daarmee voor het gemak van online shoppen zodat ze zelf niet naar buiten hoefden en toch hun aankopen op tijd binnen hadden. Hierbij gaat het overigens niet meer alleen om kerstcadeaus, want werkelijk alle denkbare kerstzaken worden online besteld. En het zijn juist de online actieve supermarkten en speciaalzaken die hier goed op inspelen, met bijvoorbeeld speciaal voor de kerst samengestelde maaltijdboxen en pakketten van mooie wijnen en speciaalbieren."

Ook dit jaar een toename in de online verkoop van luxere producten. Daarnaast kwamen de afgelopen weken nieuwe muziekalbums, games en boeken uit die zeer populair zijn onder de online winkelende Nederlanders. Hieronder een overzicht van de populairste cadeaus:

Spellen/games:

  • 30 Seconds: Everyday Life
  • FIFA 18
  • Call of Duty: WWII


Verzorging: 

  • Rituals-doucheschuim & -cadeaupakketten
  • Luxe geschenksets van L'Oréal Paris

 
Muziek:

  • U2 – Songs of Experience (Deluxe)
  • Marco Borsato – Thuis (Deluxe)
  • Andre Hazes Jr. – Wijzer (Deluxe)


Food:

  • Luxe maaltijdboxen
  • Wijnen
  • Speciaalbieren 


Kookboeken:

  • Sergio Herman – Just cook it
  • Leonie ter Veld – Toffe Tosti's
  • Elise Gruppen & Nina de Bruijn – Chickslovefood: Het daily dinner-kookboek

 
Psychologische boeken:

  • De logica van geluk – Mo Gawdat
  • De edele kunst van not giving a f*ck – Mark Manson

 
Parfum:

  • Guess Seductive (dames & heren)
  • Yves Saint Laurent Black Opium (dames)
  • Hugo Boss Bottled (heren)


www.thuiswinkel.org

www.postnl.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie