Wie is de Mol? verhoogt zoekopdrachten Portland op TIX.nl
02-03-2017 16:15:02 | Door: Katja Brokke | hits: 3173 | Tags:

Het televisieprogramma Wie is de Mol? zorgt voor een enorme toename in het aantal zoekopdrachten naar vliegticket-aanbiedingen naar de Amerikaanse staat Oregon, waar het 17e seizoen van de tv-reeks plaatsvindt. Vliegticket-aanbieder TIX.nl registreerde een stijging van 55 procent van het aantal zoekopdrachten naar Portland, het internationale vliegveld van Oregon, ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Natuurschoon zorgt voor grootste stijging. Vooral na afloop van aflevering 5, waarin het landschap van Oregon op fraaie wijze in beeld kwam tijdens een huifkartocht, ging Nederland massaal op zoek naar reisaanbiedingen en vluchtinformatie. Ook aflevering 8, waarin onder meer The Painted Hills in beeld kwamen, bleek aanleiding om op zoek te gaan naar vliegtickets. In beide weken zag TIX.nl een explosieve stijging van het aantal vliegticket-zoekopdrachten.

De stijging in het aantal zoekopdrachten is kleiner dan vorig jaar, toen Wie is de Mol? naar de Dominicaanse Republiek reisde en er een gemiddelde stijging van 142 procent werd gemeten. De stijging van het aantal boekingen ligt echter aanzienlijk hoger.

Zoek- en boekgedrag

Waar bij veel reisprogramma’s al tijdens de uitzending naar reisinformatie en –aanbiedingen wordt gezocht, vindt dit bij Wie is de Mol? opvallend genoeg grotendeel pas een dag na de uitzending plaats. Wel valt op dat er dit jaar meer gespreid gezocht wordt dan vorig jaar. Blijkbaar wint uitgesteld kijken nog meer aan populariteit.

www.tix.nl
www.wieisdemol.avrotros.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie