Winnaar Donald Duckwedstrijd met 65 vrienden naar Disneyland Paris
01-12-2017 11:13:49 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 2416 | Tags:

Dit jaar viert Donald Duck Weekblad haar 65ste verjaardag en staat het hele jaar feest centraal. Samen met Disneyland Paris, dat dit jaar haar 25ste verjaardag viert, organiseerde het op 26 oktober een wedstrijd. Alle lezers werden opgeroepen om een Donald Duckattractie voor Disneyland Paris te bedenken. Hiermee maakten zij kans op een geheel verzorgde reis voor maar liefst 65 personen naar keuze. Uit meer dan 4.000 inzendingen werd het idee van Roos, Fedde, Evy, Thijn en Jilles uit Aalsmeer als winnaar gekozen.

Het weekblad en Disneyland Paris bedachten een wedstrijd waarbij beide partijen samen kinderen stimuleren om creatieve ideeën te bedenken. De uitdaging was om zelf een nieuwe attractie te knutselen, bouwen, tekenen, of te filmen en hun ideeën op te sturen naar het grootste Nederlandse familieblad. Meedoen kon op DonaldDuck.nl.

Joan Lommen, hoofdredacteur bij Donald Duck Weekblad: "Wij organiseren het liefst wedstrijden die de creativiteit stimuleren en waar je samen mee aan de slag kunt. Donald Duck is een weekblad voor het hele gezin en dat bleek ook uit de inzendingen. Veel groeps–, gezins– en familie-inzendingen. En niet alleen de wedstrijd prikkelt je fantasie, maar ook de prijs, want wie oh wie ga ik allemaal meenemen als ik win... Dat vinden we belangrijk: samenwerken, creatief zijn en je fantasie gebruiken." 

Een vakjury, bestaande uit de redactie van Donald Duck Weekblad en een team van Disneyland Paris, heeft zich gebogen over meer dan 4.000 inzendingen die binnen een paar weken binnenstroomden. Niet alleen individuele inzenders, maar ook vrienden die samen een idee bedachten, gezinnen en hele klassen deden mee. De jury keek naar originaliteit, maar ook naar de creativiteit, de manier waarop de attracties zijn vormgegeven en de uitvoerbaarheid.

Het idee van Roos, Fedde, Evy, Thijn en Jilles uit Aalsmeer is gekozen tot winnaar en bedenker van de beste Donald Duckattractie. Ze bedachten een achtbaan met VR-elementen, een escape room en een spannend timeslot. Het juryrapport over het ontwerp zegt dat het idee niet alleen origineel is, maar ook eigentijds. Het idee is daarnaast op ludieke wijze gepresenteerd.

De winnaars werden verrast met een bezoekje van de jury met de waardecheque. Roos (10 jaar), één van de winnaars: "We hadden bij het lezen in de Donald Duck meteen een idee en hebben er daarna met z'n vijven een aantal dagen heel hard aan gewerkt. We hebben drie video's gemaakt met uitleg over de attractie en een tekening met het ontwerp. Ik heb nog nooit een prijs gewonnen en nu gaan we naar Disneyland Paris! We nemen ál onze vrienden en familie mee! Daar hoefden we niet lang over na te denken."

Nancy van Uffelen, Head of Marketing van Disneyland Paris: "We vinden het ontzettend leuk om onze 25ste verjaardag extra te vieren met Donald Duck Weekblad. De winnende inzending vinden we geweldig. Het ontwerp is met veel passie gepresenteerd en het past bij Disneyland Paris, omdat het ontwerp je meeneemt in een verhaal en tevens veel aan de verbeelding van de gasten overlaat."  

www.donaldduck.nl
www.disneylandparis.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie