Winnaars Cross Media Awards 2018
26-04-2018 12:55:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 16917 | Tags:

Op 25 april werden de Cross Media Awards 2018 uitgereikt. Dit zijn de winnaars en genomineerden.

 

Cross Media Vrouw van het Jaar

Monique Bergers | Appie Today | Albert Heijn

De jury: "Monique Bergers heeft zich getransformeerd van marketeer naar maker. Indrukwekkend hoe goed ze een jongere doelgroep aanspreekt in een veelal degelijke sector. In een sterk krachtenveld houdt ze heel duidelijk vast aan haar vernieuwende, crossmediale koers en doet de dingen compleet anders dan veel anderen... lees verder

 

Genomineerd

Carlein Kieboom  | vtwonen | Sanoma

Hilmar Mulder | Libelle | Sanoma

Lauren van der Heijden | Persgroep

Nathalie Peters | IPG Mediabrands

Patrick Goldsteen | Talpa Radio

Willem-Albert Bol | Persgroep

 

Cross Media Adverteerder

Tele2 | voorgedragen door MediaCom

De jury: "Tele2 heeft al veel prijzen in de wacht gesleept en Cross Media Adverteerder van het Jaar mag niet ontbreken. Het is knap hoe Tele2 merkimago structureel en consistent inzet over alle kanalen... lees verder

 

Genomineerd

Anderzorg | voorgedragen door XXS Amsterdam

Disney | voorgedragen door Havas Media

PepsiCo | voorgedragen door OMD

PLUS | voorgedragen door Energize

Renault | voorgedragen door OMD

 

Cross Media Exploitant

VICE Media

De jury: "Wie VICE zegt, zegt durf. Vooruitstrevendheid zit VICE in de genen. In 2017 heeft de exploitant tal van nieuwe dingen gedaan, waarvan het lanceren van een lineaire televisiezender het meest verrassend was. Geen enkel digitaal platform zou deze stap durven zetten maar het houdt VICE niet tegen... lees verder

 

Genomineerd

De Persgroep

 

Cross Media Bureau

Mindshare

De jury: "Mindshare is onbetwist de nummer één. Mindshare is in staat gebleken de meest veeleisende klanten te behouden en ze mee te nemen in de vernieuwing zonder het oude weg te doen... lees verder


Genomineerd

eMense

Energize

Havas Media

OMD

ZIGT

 

Cross Media Merk van het Jaar

Libelle

De Jury: “Libelle is al geruime tijd bezig met de crossmediastrategie. Het mediamerk probeert zichzelf ieder jaar opnieuw uit te vinden. In 2017 zijn er weer nieuwe stappen gezet, onder meer met de lancering van de soap... lees verder

 

Genomineerd

Tina

Viva

 

 

Cross Media Innovatie

Pabbl

De Jury: "Pabbl weet met deze nieuwe app in Nederland uitstekend de jongerendoelgroep te bereiken. Pabbl ontwikkelt in samenwerking met de adverteerder een op maat gemaakte campagne inclusief dynamische lock-screen-advertenties om zo effectief mogelijk de juiste doelgroep te bereiken... lees verder

Genomineerd

Over Eva

Saar Magazine

Visionista's

 

 

Cross Media Event


FIFA 18 Xperience

De jury: “B­­ij FIFA 18 Xperience is gebruikgemaakt van innovatieve en vooral effectieve marketingoplossingen waarbij traditionele marketing en pr werd gecombineerd met socialmedia- en influencerstrategieën... lees verder

 

Genomineerd

#jointheLIVErevolution

vt wonen&design beurs

 

Cross Media Case

Goud

LVB | ABN Amro  

De Jury: "Deze case is een schoolvoorbeeld van crossmedia. De content is jaloersmakend; je wilt het allemaal zien. De content is sterk en geïntegreerd ingezet over alle relevante kanalen... lees verder

 

Zilver

LINDA. | NS

De juy: "In deze bij uitstek crossmediale case, versterken alle media elkaar. De social activiteiten leveren input voor nieuwe content, met een knap resultaat tot gevolg... lees verder

OMD | Renault

De jury: "Renault heeft vernuftig gebruikgemaakt van de beschikbare techniek. De brug die Renault bouwt tussen televisie en online is heel vernieuwend... lees verder

The Gardeners | Vergeten Kind

De jury: "De wijze waarop de touchpoints in het dagelijks leven zijn gecreëerd, is indrukwekkend en inspirerend. Er is knap gebruikgemaakt van zowel oude als nieuwe technieken... lees verder

Mindshare | Bavaria

De jury: "Altijd knap als jouw reclamecampagne tot veel spin-off leidt. Deze crossmediale campagne is door veel media opgepakt, wat tot extra pr heeft geleid... lees verder

 

Genomineerd

Margriet/Sanoma | #Ik geef om je

Mindshare | KPN

MPG. | Savory

Persgroep | McDonald's

RTL | Cordaid

RTL | Samsung

Talpa Media Solutions | Dacia

Talpa Media Solutions | Menzis

TMG | Reaal

VICE | Kiezen

 

www.crossmediaawards.nl

Insturen voor de Cross Media Awards 2019 kan vanaf 1 januari 2019

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `