Wubbe en Fox on the Run ontwikkelen online platform De Echte Notaris
14-11-2017 18:02:08 | Door: Max Vlugt | hits: 2348 | Tags:

Deze week start een initiatief van een groot aantal landelijke notariskantoren dat ervoor zorgt dat een groot aantal notarisproducten en -diensten, 100 procent online afgehandeld kunnen worden. En dat is nog niet eerder vertoond: een online dienst mét de kennis en expertise van echte notarissen. Het platform mag hierbij bij uitzondering gebruik maken van DigiD. Communicatiebureaus Fox on the Run en Wubbe ontwikkelden het merk, de huisstijl en de communicatiestrategie. Fox on the Run creëerde bovendien het interactieve platform en de online campagne.

De notarisbranche staat bekend als een bedrijfstak met veel regels, voorwaarden en procedures. Een branche waarin een bezoek aan het notariskantoor een verplicht onderdeel is van de procedure. Dat dit ook anders kan, bewijst De Echte Notaris. In begrijpelijke taal en op praktische wijze is het mogelijk notarisproducten en -diensten af te nemen. 

De Echte Notaris is opgezet door NICO Notarissen, een samenwerkingsverband van de grotere Nederlandse notariskantoren die al sinds 1999 met elkaar samenwerken om kennis te delen en de branche te verbeteren. Vanuit die drive is ook De Echte Notaris ontstaan.

Jean-Paul Bolhaar: "Net als in andere branches is er een duidelijke behoefte aan meer online mogelijkheden. Een behoefte aan een breed platform waar je voor al je notariële zaken terecht kunt. We zijn zo gewend geraakt aan dingen online te regelen, waarom niet bij notarisdiensten? De Echte Notaris combineert het online gemak met de betrouwbaarheid, expertise en controle van een echte notaris. Daarnaast willen we met De Echte Notaris het imago van lange, procedurele teksten en taalgebruik doorbreken. Op de site vind je dan ook geen ingewikkelde teksten, maar duidelijke, begrijpelijke uitleg. Een notaris dus die jouw taal spreekt.”

De Echte Notaris is ontwikkeld in samenwerking met Fox on the Run en Wubbe en is een puur online platform voor zowel de particuliere als zakelijke markt. De site, en ook de online campagne, is ingedeeld op verschillende levensfases en activiteiten. Samenwonen, trouwen, scheiden etcetera. Vanaf daar ga je heel snel op je doel af en kun snel zaken notarieel regelen. En door, voor de branche, innovatieve technieken, zoals het inloggen met DigiD ten behoeve van identificatie is een bezoek aan een notariskantoor steeds minder nodig.

www.deechtenotaris.nl


Credits:
Opdrachtgever: Nico Notarissen | Bureau: Wubbe & Fox on the Run | Creatie: Marc van der Haar, Kevin Gozems, Marcel van Zwieten, Daniel Reintjes | Strategie: Gilbert Witjes, Bas van Haren | Digital Producer: Bas van Haren | Verantwoordelijk bij klant: Otto van de Vliet

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie