XITE lanceert Personalised Music Television
12-11-2015 09:52:00 | Door: Dewi Smeenk | hits: 4230 | Tags:

Het Nederlandse muziekplatform XITE lanceert Personalised Music Television in Nederland bij Ziggo. De applicatie, welke toegankelijk is via set-top-boxen, zal voor het einde van jaar ook toegankelijk worden gemaakt voor klanten van andere televisie-aanbieders.
 
Personalised Music Television
 
Met Personalised Music Television slaat XITE een brug tussen de traditionele manier van tv kijken en het nieuw digitale on demand tijdperk.

Marius Brok, Director of Distribution Partnerships bij XITE: “Het kijken van videoclips op lineaire zenders voelt ‘outdated’ aan. Het zappen tussen verschillende muziekzenders en hopen dat je een leuke clip tegenkomt is niet meer van deze tijd.”
 
“Met Personalised Music Television kijk je alleen nog maar videoclips die jij leuk vindt. XITE maakt het mogelijk om op intuïtieve wijze de zender te personaliseren door te ‘liken’ als een clip bevalt en te ‘skippen’ wanneer een clip niet bevalt. Het inhuis ontwikkelde personalisation algoritme stelt de zender vervolgens in staat om videoclips uit te spelen welke passen bij de voorkeuren van de gebruiker. Voor diepere personalisatie is het mogelijk om gecureerde channels zoals Urbania, Teen Party en Sunday Chill te selecteren of een eigen channel te creëren op basis van het Hear-See-Feel systeem.”
 
“Hiermee overschrijdt XITE de grenzen van lineaire televisie, video on demand en het internet, en weet het de sterkste eigenschappen van deze media te combineren in één product: XITE Personalised Music Television.”
 
Internationaal Succes
 
Derk Nijssen, oprichter en eigenaar van XITE: “Operators zijn enthousiast om ons product in hun portfolio op te nemen. XITE Personalised Music Television wordt gezien als hét middel om millennials te behouden in het ecosysteem van traditionele operators.”
 
Jeroen Bergman, Managing Director Programming bij Liberty Global: "XITE’s Personalised Music Television product past precies in onze visie op de ontwikkeling van TV: het is persoonlijk, interactief en bovenal entertaining. XITE maakt hiermee volledig gebruik van alle mogelijkheden die onze Horizon media en entertainment platform biedt.”
 
XITE verwacht op korte termijn een uitbreidingsslag te maken naar de internationale markt. Op dit moment zijn er vergevorderde onderhandelingen met grote spelers om Personalised Music Television beschikbaar te maken voor iedereen.
 
Launch Partner: Ultimate Ears
 
Met Personalised Music Television ontstaan nieuwe mogelijkheden voor adverteerders om de jongerendoelgroep te bereiken. Zo is het voor merken mogelijk om een abonnement voor een zogeheten brand channel af te sluiten binnen de app-omgeving.
 
Behalve eigen content kunnen deze brand channels ook muzikaal worden gecureerd. Het eerste merk dat zich aansluit bij XITE als launch partner van Personalised Music Television is Ultimate Ears, bekend van de populaire bluetooth speakers zoals de waterdichte UE MEGABOOM.
 
Gezinus Winters, Head of Loyalty & Incentives Northern-Europe bij Ultimate Ears: “Een brand channel in deze app geeft ons de mogelijkheid om de kijkers Ultimate Ears op een natuurlijke manier te kunnen laten ervaren. Via videoclips kan de kijker op een leuke manier zien waar wij voor staan en de producten die wij aanbieden."

www.xitenetworks.com
www.xite.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie