XXS Amsterdam en LINDA. maken campagne voor jarige HEMA
18-10-2016 10:25:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3844 | Tags:

Samen met pers, relaties en HEMA-fans werd de 90ste verjaardag van HEMA gevierd met als hoogtepunt de onthulling van het eenmalig magazine TAART., geproduceerd door de makers van LINDA. Het magazine verschijnt als cadeau bij de gehele oplage van het nieuwe LINDA. novembernummer, dat vanaf woensdag 19 oktober in de winkel ligt. De campagne HEMA90 bestaat naast het magazine uit in-store evenementen, een limited edition HEMA-assortiment en een branded content-campagne op LINDA.TV en LINDAnieuws.nl.

Crossmediaal

Ter gelegenheid van de negentigste verjaardag startte HEMA een samenwerking met creatief bureau XXS Amsterdam en LINDA. Daarvoor ontwikkelde en produceerde LINDA.tv drie nieuwe programma’s: Wie verdient een taart, Hee, waar gaat dat heen en Ouwe taarten die te zien zijn op het digitale HEMAplatform, LINDAnieuws.nl en LINDA.tv. Ook is er een limited edition collectie in de winkels verkrijgbaar in een  confettidessign. Het hoogtepunt van de crossmediale samenwerking is de uitgave van het eenmalig magazine TAART., dat in een oplage van 470.000 exemplaren wordt verspreid. Met verschillende in-store evenementen wordt de verjaardag ook met HEMAklanten gevierd.

TAART.

In TAART. staan HEMA onderwerpen op een typische LINDA. manier. Een reportage over BN-ers die ooit weleens wat hebben gepikt bij HEMA, een interview met Anneke Blok (dé stem van de HEMA), een fotoshoot waarin designers zich uitleven met als inspiratie de welbekende tompouce en het verhaal van Yfke Sturm die bij de HEMA stond af te rekenen toen ze werd ontdekt als model.

Natural fit

XXS Amsterdam kreeg van HEMA de opdracht een campagne te creëren rondom de 90ste verjaardag van het merk. XXS Amsterdam zocht naar iets blijvends en kwam zo op het idee van een magazine en een samenwerking met het merk LINDA. Een mooie cross-over van twee Nederlandse merken die elkaar versterken. Samen met LINDA.het bureau, dat campagnes bedenkt en produceert waar partners en alle leuke vrouwen van Nederland met elkaar in contact gebracht worden, werd de campagne vormgegeven.

Credits:
Brand: HEMA | Client: Martine Verhaar, Desiree Vernie, Adriana Hoppenbrouwer | Creative director: Tanja Soeter | Agency: XXS Amsterdam | Executive Creative Directors: Hans van Nood, Remy Kurpershoek | Strategy Director: Joram Helmer | Account Director: Robin Verhoek | Account Manager: Francis Oud | Concept en creatie: Mood for Magazines – LINDA.het bureau | Creatief directeur / algemeen hoofdredacteur: Jildou van der Bijl | Zakelijke directeur: Marielle Arts | Hoofdredacteur: Iebele van der Meulen | Directeur B2B: Caren Wassink | Art Director: Monique Bleeker | Hoofdredacteur digitaal: Jossine Modderman | Manager digitaal & het bureau: Leanne Hermans

www.xxs.amsterdam
www.lindanieuws.nl
www.hema.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie