YouTubers lanceren eigen tv-gids VEED Magazine
02-05-2016 13:38:00 | Door: Ton Boom | hits: 8082 | Tags:

VEED, de organisatie achter het VEED Festival, komt met een eigen tijdschrift: VEED Magazine. Met het magazine slaan de YouTubers, die onderdeel zijn van de redactie, voor het eerst zelf een brug tussen online en offline content. Het eerste nummer is vanaf 3 mei verkrijgbaar.

In VEED Magazine lees je alles over YouTube, bekende YouTubers en hun wereld. Het magazine is als een tv-gids voor de streaming-generatie. Met tips voor wat je moet zien en horen op YouTube, Snapchat, Instagram, Netflix en Spotify. Maar ook welk nieuw talent je moet volgen. Daarnaast zijn er ook interviews met de grootste Nederlandse YouTube-sterren, komen fans aan het woord en lees je wat er achter de schermen gebeurt.

Streaming gids

Kelvin Boerma, de helft van het populaire YouTube-duo Cinemates en een van de drijvende krachten achter VEED: “Met het magazine willen we de YouTube-wereld voor fans nog verder openen. Er komt steeds meer aandacht voor YouTube in de zogeheten traditionele media, maar wij weten zelf als geen ander wat er speelt. Daarom hebben we het heft in eigen handen genomen. Met VEED Magazine mis je niets meer.”

Het VEED Magazine is een samenwerking tussen VEED en mediabedrijf FC Klap. Het eerste nummer verschijnt op 3 mei en is overal in Nederland verkrijgbaar. VEED Magazine verschijnt zes keer per jaar. Het tweede nummer komt uit op 30 juni als extra dikke zomereditie.

Over VEED

VEED is het bedrijf achter het VEED Festival, dat begin april voor het tweede jaar op rij plaatsvond in Amsterdam. Net als het magazine draait het VEED Festival om de grootste en bekendste YouTubers van Nederland. VEED is een initiatief van influencerbureau Maak en een groep gedreven en bekende YouTubers, waaronder Mertabi en Cinemates.

Over FC Klap

Uitgeverij FC Klap bracht vorig jaar Knolpower! uit, het succesvolle boek met Enzo Knol. Tegelijk met VEED verschijnt de allereerste YouTube-schoolagenda. Rob Klap: “Samen met VEED vormen we een ijzersterke tandem om een succesvol blad over YouTube en tv te maken.”

VEED ligt vanaf 3 mei overal in Nederland in de winkel. Het blad verschijnt zes keer per jaar en kost € 3,49.

www.fcklap.nl
www.veed.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie