ADCN: Karlijn Marchildon wint pitch strategie Knorr/SterExtra
31-01-2014 12:44:11 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5848 | Tags:

Op 30 januari presenteerde een selectie van 3 jonge strategen uit het netwerk van de APG Netherlands hun interpretatie van een briefing van Knorr en Ster Extra. APG Netherlands is de Nederlandse afdeling van de internationale vakgroep voor strategen, de Account Planning Group. Karlijn Marchildon wist de jury bestaande uit Boris Nihom/Mijntje Kuipers (APGNL), Joris van Elk (ADCN), Thijs Muller (Unilever) en Annika Haasnoot (Ster) met haar strategie en creative brief te overtuigen. 30 creatieve teams van JongeHonden zullen de komende weken met de briefing aan de slag gaan.

 

Over twee weken zullen de concepten worden gepresenteerd en na jurering op 13 februari bekend worden gemaakt. Het winnende team gaat mee in de inmiddels legendarische JongeHonden bus naar Cannes.

 

De samenwerking met AGP is nieuw voor de ADCN, maar past binnen de visie dat strategen een belangrijk bijdrage geven aan de totstandkoming van een creatief idee of campagne. In 2013 stelde de ADCN toetreding van creatief strategen als ADCN-lid al open.

 

    

 

Over de ADCN

De Art Directors Club Nederland (ADCN) spant zich in voor het verbeteren en zichtbaar maken van het Nederlandse creatieve werk op het gebied van commerciële communicatie en aanverwante disciplines. Dat doet het onder andere door de jaarlijkse Uitreiking van de Jaarprijzen voor Reclame en Vormgeving, exposities en workshops te organiseren. Daarnaast wordt het Reclame Jaarboek uitgebracht, waarin alle nominaties en bekroningen zijn opgenomen. Leden van de vereniging zijn creatieven van verschillende disciplines zoals art directors, copywriters, designers en producers.

 

www.adcn.nl   

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie