AD.nl bereikt bezoekersrecord van ruim 1 miljoen op een dag
21-01-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6333 | Tags:

Afgelopen week bereikte de nieuwssite AD.nl een bezoekersrecord met ruim 1 miljoen unieke bezoekers op één dag. Dit record van 15 januari is bovengemiddeld en mede behaald dankzij de inzet van Facebook voor het delen en liken van nieuwsberichten.

 

Met het online delen van berichten via social media kanalen als Facebook, ziet AD.nl het dagelijks sitebezoek sterk toenemen. 26% van de bezoekers waren nieuwe bezoekers.

 

AD.nl ziet dat de berichten over gewone mensen die iets buitengewoons doen of meemaken de meeste lezers bereiken en ook het vaakst geliked en gedeeld worden op Facebook. Zo kwam het artikel Mark Stroop haalt z’n gestolen auto’s terug uit Irak bij maar liefst 1,38 miljoen Facebookers in hun tijdlijn en bereikte het bericht van Estee (16) vecht in mestbak om leven van paard in één dag 1,36 miljoen mensen.

 

De artikelen sluiten aan bij het gevoel dat het AD wil uitstralen, met dagelijkse verhalen die je raken en die worden belicht vanuit persoonlijke belevingen. De redactie staat hierdoor dicht bij de leefwereld van de lezer met een combinatie van eigen nieuws en landelijke en regionale actualiteiten.

 

Over de Persgroep Nederland
De Persgroep Nederland is een toonaangevende en ambitieuze uitgever op het gebied van nieuws, opinie, cultuur, inspiratie, werk en ontspanning, met passie voor media. En bovenal passie voor onze lezers en website bezoekers. Dagelijks volgen en lezen ruim 4,7 miljoen mensen onze nieuwsmerken (AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool).

 

www.ad.nl

www.persgroep.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie