AKO winkels zijn vernieuwd: focus op hightrafficshopper
04-08-2014 09:35:13 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5120 | Tags:



AKO is vernieuwd. De formule is aangescherpt en vanaf vandaag profileert AKO zich meer dan ooit als de winkel van het moment. Om te beginnen met de nieuwe pay-off: Voor nu.

 

Na een succesvolle pilot met nieuw geopende winkels, hebben nu alle honderd vestigingen van AKO een metamorfose ondergaan. Met de nieuwe huisstijl en signing stralen de winkels de grootst mogelijke actualiteit en urgentie uit. Alles om te laten zien dat de hightrafficshopper hier optimaal wordt begrepen en bediend.

 

Rustmoment in haastige wereld

Met de aangescherpte positionering zit AKO bovenop de behoeftes van de hightrafficshopper, het type consument dat heel even rust zoekt in een haastige wereld. Op weg naar het werk, naar school, vlak voor een reis, tussen de bedrijven door. Verlangend naar een moment voor zichzelf. Precies datgene waar AKO met haar slim gepresenteerde assortiment van bladen, boeken en andere convenience-artikelen perfect aan tegemoet komt.

 

Urgentie en actualiteit onderstreept

In alle communicatie wordt gerefereerd aan behoeftes van het moment. Met uitingen als ‘Omdat je nu even wilt ontspannen’, ‘Omdat je nu een cadeautje wilt’ en ‘Omdat je nu zin hebt om te lezen’. Ook de nieuwe huisstijlkleur kraft onderstreept dat gevoel van urgentie en actualiteit. Niet in de laatste plaats doordat deze kleur zo appelleert aan AKO’s kiosken-dna. De pay-off Voor nu maakt het verhaal compleet. In twee woorden duidelijk makend dat AKO voor deze plaats en deze tijd het beste aanbod heeft.

 

Klanten duidelijk richting geven

“In een AKO-winkel is het zaak dat iemand zo snel mogelijk bij het juiste product belandt, ongeacht of iemand een specifiek product in gedachten had. Om dit te bereiken werken we met een nieuwe formule die duidelijk richting geeft. Hierdoor sluiten we aan bij de omgeving van veel AKO-locaties, en kan iemand snel iets vinden om direct aan te schaffen”, aldus AKO-directeur Sjaak Mark.

 

Kick-off met Nu Of Nooit Weken

Om de vernieuwing met heel Nederland te vieren zijn de Nu Of Nooit Weken van start gegaan, de eerste campagne van AKO in nieuwe stijl. Met kortingen op cadeauartikelen, wenskaarten en zoetwaren. En een niet te missen tijdschriftenactie met heel veel titels met gratis een tweede blad naar keuze (uit het actieaanbod).




www.ako.nl 

 


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie