AkzoNobel: Flexa Visualizer-app vereenvoudigt kleurkeuze dankzij augmented reality-technologie
20-05-2014 11:33:24 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4679 | Tags:

 

AkzoNobel, moederbedrijf van Flexa, heeft de wereldwijde lancering aangekondigd van de allereerste 'augmented reality'-technologie van de volgende generatie, de Visualizer-app. Met deze unieke nieuwe app kunnen gebruikers een ruimte virtueel schilderen en meteen het resultaat zien. Voor Nederlanders is de Flexa Visualizer-app versie te gebruiken. Deze is gratis te downloaden voor Apple via de iTunes App Store en voor Android via de Google Play Store.

 

De geavanceerde 'augmented reality'-technologie in de Flexa Visualizer-app brengt hoeken, muren en meubels in de ruimte in kaart, zodat gebruikers eenvoudig kunnen aangeven welk deel van de ruimte virtueel moet worden geschilderd. Doordat de app muren, meubels en andere elementen in de ruimte van elkaar kan onderscheiden, worden alleen de juiste oppervlakken geschilderd. De gebruiker houdt zijn telefoon of tablet omhoog en loopt door de kamer. De app detecteert automatisch de muur en schildert die terwijl de gebruiker de telefoon of tablet door de ruimte beweegt om andere delen van de kamer in beeld te brengen. Zo kan de gebruiker in real-time zien hoe de kamer er na het schilderen uit zou komen te zien.

 

 

In de Flexa Visualizer-app kan heel eenvoudig een andere kleur worden gekozen en dankzij de afplakfunctie kunnen bepaalde delen van de muur worden afgeplakt en kan de gebruiker experimenteren met vlakken in verschillende kleuren om zo direct te zien of bepaalde kleuren bij elkaar passen.

 

In 2013 heeft Flexa een wereldwijd kleurenonderzoek gedaan onder meer dan 5.000 consumenten. 93% van de respondenten is van mening dat het moed vergt om jezelf te uiten door middel van kleur in je interieur en meer dan driekwart (76%) van de respondenten was bang om de verkeerde kleur te kiezen. Met de Flexa Visualizer-app is dat probleem opgelost. Dankzij deze app kunnen gebruikers naar hartenlust experimenteren om precies de juiste kleuren te kiezen.

 

Sucheta Govil, Global Marketing Director Akzo Nobel: “Het is altijd onze visie geweest om meer kleur te brengen in het leven van mensen. We investeren voortdurend in innovatie om deze visie in praktijk te brengen en zijn bijzonder enthousiast over deze baanbrekende nieuwe technologie waarmee we mensen overal ter wereld kunnen inspireren om meer kleur in hun leven te brengen. We zijn ervan overtuigd dat de Flexa Visualizer-app een onmisbare decoratietool wordt voor interieurarchitecten, schilders en onze miljoenen creatieve klanten”.

 

“Augmented reality is een interessant concept dat op dit moment nog maar weinig in de praktijk wordt toegepast. De unieke Flexa Visualizer-app zet deze technologie handig in om consumenten te helpen bij het kiezen van de juiste kleur voor hun huis. Zo hoeven ze niet meer bang te zijn dat ze een verkeerde keuze maken en is er niets wat ze nog tegenhoudt om een gewaagde kleur te kiezen.”

 

De Flexa Visualizer-app is ontwikkeld in samenwerking met software-experts van Tessella en augmented reality-bedrijf String Labs

 

www.flexa.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie