Alle automerken aanwezig op eerste AutoWeek Live
05-03-2014 12:38:04 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2880 | Tags:

AutoWeek Live, het nieuwe jaarlijkse auto-event, wordt van 7 tot en met 9 juni op het RDW-terrein in Lelystad georganiseerd. Op de eerste editie van AutoWeek Live zullen álle automerken vertegenwoordigd zijn met hun nieuwste modellen en worden zeker twee nationale primeurs verwacht.

 

Het nieuwe auto-event wordt letterlijk een 4D-vertaling van alles wat AutoWeek al jaren is: de nieuwste modellen, occasions, youngtimers, supercars, sportcars, conceptcars - het staat er allemaal. Het unieke van AutoWeek Live daarbij is dat bezoekers zelf in de nieuwste modellen kunnen rijden op onder meer de kombaan van het RDW-terrein. Diezelfde kombaan zal bovendien worden gebruikt voor demonstraties door bekende, ook internationale autocoureurs, voor parades en snelheidsproeven.

 

Zeven werelden

Via zeven werelden in vooral overdekte paviljoens worden bezoekers meegenomen naar alles wat het autorijden van toen én nu zo leuk en interessant maakt. Ook daar gaat het verder dan er louter naar kijken en luisteren: er staan diverse uitdagende workshops op het programma, mede georganiseerd door BOVAG, waar bezoekers letterlijk aan kunnen meedóen. Op het podium van het Meeting Point komen alle dagen bijzondere auto’s en bijzondere mensen met hun bijzondere verhalen voorbij. Daarnaast worden minimaal twee nationale primeurs gepresenteerd, staan interviews met bekende namen uit de autobranche gepland, wordt met de redactie van AutoWeek de Autokenners-quiz gespeeld en zijn er optredens van bekende artiesten.

 

Allesbehalve een traditionele autobeurs

“We weten uit consumentonderzoeken dat dít het autofeest gaat worden waar Nederland op zit te wachten. En daaruit weten we ook dat juist van ons, als het grootste en bekendste automotive mediamerk, wordt verwacht zoiets te organiseren. Het wordt dus allesbehalve een traditionele autobeurs met auto’s die alleen maar stil en op slot staan. Het worden juist drie dagen boordevol verrassingen. Wat ons daarin sterkt is dat het door alle automerken is omarmd en we zelfs nu al over 2015 aan het nadenken zijn. Nederland heeft er een nieuw en uniek auto-event bij dat we jaarlijks op de kalender gaan zetten”, aldus AutoWeek-hoofdredacteur Robert van den Ham.

 

Kaartverkoop

De kaartverkoop voor AutoWeek Live start op 5 maart via autoweeklive.nl. Entree is € 15. Voor abonnees van AutoWeek is er korting: zij betalen € 13,50. Kinderen tot en met 12 jaar hebben gratis toegang, mits onder begeleiding van een volwassene. AutoWeek Live vindt dagelijks plaats van 10.00 tot 20.00 uur. Het RDW-terrein in Lelystad is direct langs de A6 gelegen.
 
 

www.autoweeklive.nl   

www.autoweek.nl

www.sanoma.nl

 

 

  

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!