[ANP Pers Support-case] André Rieu op de lichtborden van Times Square
08-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5443 | Tags:

 

Wat valt er publicitair nog te verbeteren aan André Rieu? De bekendheid van Nederlands best verkopende artiest is niet alleen enorm maar letterlijk ook wereldwijd.

 

En toch roepen de begeleiders van de Limburgse orkestleider annex violist geregeld de hulp in van Agility, de fijnmazige internationale persdatabase van ANP Pers Support. “En hoe gek dat ook mag klinken voor iemand met zijn status, het is in sommige landen gewoon hard nodig”, zegt Raymond Brekelmans, de pr- en marketingmanager van Rieu. “Brazilië bijvoorbeeld is best moeilijk, daar moet André nog echt worden gelanceerd. We gaan dit jaar naar meer Zuid-Amerikaanse landen, naar Turkije en Oost-Europese landen. Dan heb je kanalen als deze gewoon nodig.”

 

Hij kan zich verbazen over waar het soms toe leidt. “Met het nieuws over de samenwerking tussen André en Anthony Hopkins, die een wals componeerde, haalden we AP en de LA Times. Dat zijn zulke grote media, daar sta je zó ver vanaf, dat het redelijk bizar is als je daar op een dag gewoon in staat. We hebben zelfs de lichtreclameborden op Times Square in New York gehaald.”

 

Niet alleen de massamedia weet ANP Pers Support aan te boren, maar juist ook de meer gespecialiseerde media. “In ons geval is het belangrijk dat we ook in Billboard en Pollstar staan; dat levert ons heel veel op, dan ontploft er in publicitair opzicht echt een bom.”

 

www.andrerieu.com/nl

www.perssupport.nl

 

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie