Auto Trader lanceert site passend bij elke autokoper
16-01-2014 12:55:50 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4990 | Tags:

 

Auto Trader heeft een algehele restyling ondergaan en heeft het zoeken naar de ideale auto opnieuw gedefinieerd. Hierdoor is het nog eenvoudiger om in combinatie met de objectieve informatie van AutoWeek nog sneller de ideale, betrouwbare automatch te realiseren.

 

Auto Trader maakt het zoeken naar auto’s laagdrempelig door een verscheidenheid aan veelal unieke zoektermen te bieden. Ook als de consument geen idee heeft wat voor merk auto hij zoekt, biedt Auto Trader zoekhulp. Zowel liefhebbers, kenners, als functionele gebruikers van auto’s kunnen op AutoTrader.nl eenvoudig zoekopdrachten plaatsen met dan al snel en overzichtelijk resultaat. Om de consument meer handvatten te geven voor de juiste keuze zijn de zoekresultaten verrijkt met waardevolle AutoWeek-data zoals gebruikskosten, consumentenwaarderingen of AutoWeek-waarderingen.

 

Naast de functionaliteiten is er visueel ook veel veranderd. Er is gekozen voor een overzichtelijke vormgeving met de focus op het zoeken en vinden van het ideale voertuig en het maximaliseren van contactgegevens naar het autobedrijf. Met het bedienen van nieuwe doelgroepen, meer middelen bieden voor een juiste voertuigkeuze en geoptimaliseerde contactmogelijkheden is Auto Trader het meest vooruitstrevende autoportal geworden; ideaal voor automobielbedrijven die kunnen rekenen op hogere conversie met meer kwalitatieve leads.

 

 

Unieke algoritmes
Jan Wouter Kleinjan
, Managing Director Auto Trader & Publisher Auto: “Met gepaste trots lanceren wij de nieuwe website van Auto Trader. We zijn een jaar geleden met een blanco sheet en een fantastisch team begonnen. We hebben alle autoportals in de wereld vergeleken en we kwamen tot de conclusie dat ze allemaal min of meer gelijk zijn in functionaliteit. Ons consumentenonderzoek liet zien dat we ca. 50% van de consumentenwensen niet konden invullen. Nu met deze geheel nieuwe website bereiken we deze consumenten wel. De consument heeft vaak geen idee welk merk of model men zoekt, maar men wil bijvoorbeeld weten “wat vindt de Nederlandse consument een goede auto ” of “Wat vinden de professionals van AutoWeek een goede auto”, we hebben ook een algoritme gemaakt voor bijvoorbeeld “mijn eerste auto”. Een uniek platform voor zowel de consument als voor de dealer, welke voor beiden resulteert in een beter resultaat.”

 

Over Auto Trader
Auto Trader, de oudste en grootste partner voor het automobielbedrijf, is sinds 1992 een begrip in de automotive markt. Auto Trader, van oorsprong een uitgeverij, brengt sindsdien potentiële kopers en verkopers met elkaar in contact. In 1999 startte Auto Trader het online occasionportal AutoTrader.nl. De site biedt kopers de keuze uit meer dan 220.000 nieuwe en gebruikte auto’s, motoren, klassiekers en bedrijfswagens. De website wordt maandelijks meer dan 2 miljoen keer bezocht. Auto Trader is sinds 2008 onderdeel van de Sanoma Media Netherlands groep.

 

www.autotrader.nl

www.autoweek.nl  

www.sanoma.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie