Beautyspot.nl stapt in e-commerce
20-07-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3925 | Tags:

Vanaf september kunnen beauty professionals via het online platform Beautyspot.nl centraal inkopen bij aangesloten leveranciers. Consumenten kunnen via het consumentenplatform Beautynieuws.nl producten bestellen. Dit is een kans voor alle bedrijven in de schoonheidsbranche die op zoek zijn naar extra omzetmogelijkheden. Jaarbeurs - het merk dat bekend staat als evenementenlocatie - verwacht de komende jaren sterk te kunnen groeien met eigen e-commerce activiteiten.

 

Jaarbeurs biedt leveranciers en salonhouders de mogelijkheid brandstores en webshops in een eigen look & feel te openen. Met de brandstores krijgt de leverancier een nieuw online kanaal om de verkoop van exclusieve salonproducten aan consumenten te stimuleren. Salonhouders op hun beurt profileren zich met een webwinkel in de eigen look & feel. Het up-to-date houden van het assortiment is volledig geautomatiseerd.

 

Voor Bart Strijker (Director Business Unit Digital bij Jaarbeurs) is de stap richting e-commerce een logische. “We willen ons het hele jaar inzetten voor onze klanten. Bedrijven zijn voortdurend op zoek naar manieren om met hun klant in contact te komen. Naast leadgeneratie faciliteren we vanaf september met onze nieuwe e-commerce activiteiten dus ook in directe verkoop. Bedrijven krijgen op een laagdrempelige manier en tegen relatief lage kosten een nieuw online verkoopkanaal. E-commerce past uitstekend binnen de strategie van Jaarbeurs: we zetten handel in beweging.”

 

Yizz is al geruime tijd actief binnen de juweliersbranche en heeft samenwerkingen opgezet tussen ruim 150 A-merken en 320 juweliers. Maurice Reijersen (CEO van Yizz ) over de e-commerce op Beautyspot.nl: “Samen met Jaarbeurs bieden we salonhouders de mogelijkheid een webwinkel te openen, zonder dat er  hoeft te worden geïnvesteerd in kennis, mensen, financiële afhandeling, voorraad of techniek. Gezamenlijk willen wij de salonhouders en leveranciers helpen met hun online B2B en B2C marktpositie en daarmee het e-commerce rendement verhogen.”

 

Over Beautyspot.nl

De digitale tak van Jaarbeurs richt zich op digitaal verbinden. De portfolio bestaat uit vijftien uiteenlopende A-merken, waaronder Computable, Quel, Marqit, Beautyspot.nl en Verpakkingsprofs.nl. Onze merken zijn toonaangevend in hun branche  en geven de professional concrete tips om het vak beter uit te oefenen. Het online platform Beautyspot.nl werd eind oktober 2013 gelanceerd en groeide in korte tijd uit tot het grootste B2B platform in de schoonheidsbranche.

 

Beautyspot.nl brengt schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten, nagelstylisten en visagisten samen. Beauty professionals vinden er tips en inspiratie om het vak beter te kunnen uitoefenen en de bedrijfsvoering te verbeteren. Naast het delen van kennis en vakinhoudelijke discussies houdt het platform bezoekers op de hoogte van innovaties, nieuwe producten en acties van leveranciers.

De beurzen ‘Beautysalon Trade Special’ en ‘Beauty Salon Dimensions’ zijn ook onderdeel van Jaarbeurs.

 

Over Yizz

Het Yizz platform regelt de techniek van de e-commerce module op Beautyspot.nl, hieronder valt de financiële afhandeling, de koppeling met leveranciers voor het verwerken van bestellingen en productinformatie. Denk aan informatie, zoals illustraties, prijzen en productomschrijvingen. Naast de techniek verzorgt Yizz webdesign voor webwinkels. Yizz maakt hierdoor e-commerce voor de kleinste beautysalons mogelijk.

 

 

www.beautyspot.nl

www.beautynieuws.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie